Fint jobb och bra tempo! Jag är mest imponerad av att du strikt lyckas hålla två timmar om dagen. Jag pallar inte att dra ut till garaget alla gånger när man härjat runt med dottern en hel dag. Ser redan fram emot nästa uppdatering!
Såg ännu bättre ut IRL så att säga 
Kämpa på!
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Nu börjar det se riktigt trevligt ut! Bra jobbat!
Gött, bra jobbat mannen...
Tjuvläst din tråd ett tag och det är ett grymt bygge du har! Beundrar alla er som har BD och ger den tid och kärlek så den får komma tillbaka i livet! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Riktigt snyggt 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5
Ser kanon ut! vill börja med min fejklyx nu trots att det bara är en 59:a 
Ser väldigt bra ut!
Snyggt! 
kjempeflott!! 
Grymt tempo blir kanon bra 
Gnosjö
161 2013-03-05 09:38:32 Senaste redigerad av Demian (2013-03-05 09:38:58)
Tackar! Tackar!
Ja, det är ganska tufft att hålla 2 tim om dagen i garaget då man är föräldrarledig, det blir ju ändå 14tim i veckan. Man har varit bra less imellan åt, speciellt då jag skulle jobba igen en veckas sjukdom och efter att ha varit bortrest fre-sön. Då måste man helt plötsligt köra 4 tim om dagen för att komma ikapp.
Här är ett kort på kalendern som hjälper mig att hålla reda på timmarna
Istället för datum, så får den visa timmar. Så just nu ligger jag tre timmar plus

Smart! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
kör inte fööör hårt bara demian. tänk på att det är en hobby och ska vara kul. snygga jobb också som vanligt!
Håll i hatten! Premiärtur lagom till att snön försvinner ute i Bussbyn? 
Håll i hatten! Premiärtur lagom till att snön försvinner ute i Bussbyn?
Premiärturen var ju i höstas 
Snyggt jobbat Demian!
Är det Skalmans gamla mat&sov-klocka du ärvt och jobbar efter? 
167 2013-04-03 00:03:56 Senaste redigerad av Demian (2013-04-03 00:15:18)
Tackar! Nån Skalman vet jag inget om
Nu är det väl dags för en uppdatering. Jag har registreringsbesiktning om fem veckor, så nu börjar det bli lite bråttom. Jag ska dessutom ligga borta på jobb två av dom veckorna.
Jag har fortfarande kört 2 timmar om dagen, men då jag har min traditionella påskskruvar helg tor-sön så snittar jag faktiskt nästan 3 timmar om dagen den senaste månaden.
Jag har även riktigt skägg för första gången i mitt liv. Jag har inte rakat mig sen jag började med bussen och det har blivit att jag bestämt mig för att inte raka mig förrens bussen är besiktad.
Om vi backar tiden fem veckor, så började jag nu på vänstersidan. Jag hade räknat med att behålla hjulhus och skärmkanten fram, men det blir alldeles för trångt att jobba med dom på plats, så dom rykte.
I det här läget kändes det lite tröttsamt.

Att Autocrafts alla plåtar förutom tröskeln under dörrarna fick moddas, gjorde ju också att det blev tungjobbat. Jag hade väl för höga förväntningar på AC:s plåtar. De är ju fortfarande typ topklass, men inte top top.
Exempel på smågrejor som tar tid att fixa.

Inte i vinkel och svårt att korrigera då gångjärnsinfästningen håller ihop boxen.

Här har jag fått ihop nederdelen, men den övre biten fanns inte att köpa, så den fick jag göra själv.

Sedan så gjorde jag en jigg för att få dörröppningen i vinkel. Det är ju svårt att mäta kryssmåttet.
Den här lilla jiggen tog mig säkert 20tim att göra. Först så gjorde jag den efter måtten som anges från Vw. Dvs att dörröppningen ska vara 1210 bred. Men då jag gjorde jiggen exakt, så passade den inte i nån buss. Jag provade på ett gäng bussar, men alla ligger några mm under. Vissa upp till 5mm och ingen låg på + mått, så jag fick minska ner jiggen några mm.
Men fast det tog så lång tid att göra den, så var det värt det. Jag kommer att ha nytta av den på några andra bussar och det är bra att kunna skjuta in den i dörröppningen då man i framtiden kanske bärgar nått vrak. Den stagar ju samtidigt upp bussen.
Men fast jag hade jiggen så fick jag inte till dörröppningen helt 100. Jag hade fått släppa mellanväggen från B-stoplen för att få till det exakt. Men den har ju suttit där sen bussen byggdes, så det var nog inte så 100 då dom lämnade fabriken.

Då B och C stolpen var klar, svetsade jag dit tröskeln. Innan jag satte dit den, svetsade jag fast förstärkningströskeln och zinkprimade insidan.

Kvartspanelen åkte också på plats, men tyvärr så fanns den inte med gångjärnsinfästningen, så den fick jag göra själv.

Mellanväggen var ju också dålig på vänstersidan. Den här biten finns heller inte att köpa, så den fick jag göra själv.

Sedan så satte jag dit högersidans utriggare.
Sen var det dags att ta sig an det tråkiga värmeröret. Originalet var ganska helt, men det är ju nån tunn pressad plåt, så jag gjorde ett byxrör av avgasrör. Kleinbussen har ju ett värmeuttag i passagerarutrymmet. Den vänstra värmekammaren värmer det utrymmet och den högra förarutrymmet. Jag vill ha fullflås av bägge värmekammare där fram. Så som det är på kombin, paneler och pickuper, så jag satte dit ett sånt byxrör istället.

Sedan var det dags att ta tag i golvet.
I bakkant sitter golvet gassvetsad mot plåten som sitter mellan hjulhusen. Att försöka separera det kändes hopplöst, så jag svetsade fast en ny vinkel på golvplåten, som jag sedan helsvetsar i plåten mellan de bakre hjulhusen.

Den skarven har jag inte svetsat än, utan jag gav mig på att svetsa i lastrumsgolvet.
Jag fick borra strax över 300hål, men det gick förvånadsvärt fort. Alla gånger under 30min. Borren gick av då jag hade 4 hål kvar att borra....
Sedan så penslade jag på lite färgborttagning av Biltema. Jag lät det sitta på ett dygn och efter det var färgen såpass mjuk att det gick lätt att få bort den med en stålborste i borrmaskin. Efter det blev det nån timmes punktande.

Och nån bild innan jag började med vänstersidan.

Nu är alltså chassibytet, dvs all plåt mellan mellanvägg och torrsionsrör bytt. Och det gick ganska som planerat. Jag har sen januari lagt ca 200 timmar på det. Jag har några småsaker kvar, men det får väl vägas upp mot jiggbygget som inte borde ingå i chassitimmarna.
I dag fick jag hjälp av GustaF, Macke och Wolksman att välta upp bussen på sida, så nu ska jag lappa ihop ramen runt framvagnen.
Jäklar vad du imponerar både i hastighet och kvalitén på lagningar/plåttillverkning
Kommer bli en grym buss.
riktigt fint plåtjobb du gör!! tyvärr fick vi inte se nån bild på skägget 
170 2013-04-03 03:47:47 Senaste redigerad av Macke (2013-04-03 03:49:19)
Klart ni ska få se skägget

GW.P
snyggt jobbat
Haha ^^
Vilket jobb du gör och så sjukt effektivt! Känns som att du har planerat renoveringen in i minsta detalj. Kul update och jag är fortfarande riktigt imponerad att du håller timmarna varje dag!
Har du inte kommit längre?

Grymt jobb du lägger ner! Och bra blir det! 
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
Grattis! Sjukt snyggt blir det