1 Senaste redigerad av F.Melander (2013-04-01 15:09:21)

Har satt på cb´s sänkspindlar och nu tar däcken i när jag svänger, sitter en gruben på som skall vara kortad..
Hade samma setup på min -57:a men där lirade allt perfekt. Så jag misstänker att jag fått fel modell av framvagn.

Ni som kör kortade grubenframvagnar, hur korta är dom?
Jag är bekväm av mig och vill ha stötarna kvar.

2 Senaste redigerad av Johan W (2013-04-01 18:04:27)

Ca82cm brukar dom vara om dom är 2" kortare, om det är vid fulla utslag så ökar du bara svängradien, är det vid fjädring och det tar i pottorna så får du bygga om dom lr så får du korta den lite till då sänkspindlarna bygger ca 1" på länk och en ½ på kulbult sammanlagt.
Annars får du köra höghus och det är ju ingen höjdare Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

fanns det inte 70mm också eller kommer jag ihåg fel? Dra ett pm till Gustaf eller Goopher som borde veta  ICQ/ab

4

GB skrev:

fanns det inte 70mm också eller kommer jag ihåg fel? Dra ett pm till Gustaf eller Goopher som borde veta  ICQ/ab

Ja något sånt va det kanske, lirade som en dröm på gammelbilen.

5

Har nu mätt den i ytterkant på nederdelen av tornen, där mäter den 79cm, så ja GB en 70cm:ers bör det nog sitta på den.

6 Senaste redigerad av Johan W (2013-04-02 14:57:22)

Hmm hur mäter ni, innersida torn lr, jag mäter alltid totalmått, för om man fyttar ut egna torn till kanten som är 10mm så felar det ju på ca80mm och det är ju yttersidan som bestämmer hur mycket hjulet flyttas in?(förutom droppspindlar och et)

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

7

Jag mäter där det va enklast när den sitter på, mitt över infästningen och ytterkant på tornen(gavlarna) där dom är svetsade i rören.