Jag fortsätter att riva i min -73. Som har brunnit "lite" i kablarna till Ebern. De är ju enkla att vara utan, men sen har jag gått igenom alla jordpunkter också. Då hittar jag tre kablar som kommer från stora stammen som mynnar vid laddningsrelät, och sedan går under sätet till höger sida på bilen. De är i ett samlingshölje och är med i originalkabelhärvan. Men till vad? Tittade på min andra -73 och de fanns där också men inte kopplade till något och inte isolerade mot kortis i den heller. Relät till elbakrutan sitter närmare laddrelät under vänster passagerarplats och denna går över till den högra. Vad ska de vara till?
Jag har tre bilar hemma två -73 å en -74 å alla har denna kabelbunt liggande under sätet. Når ca till batteriet men till vad där? En är jord men vad är de andra två till?
Skulle kunna vara kablarna till diagnoskontakten?
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Ja, säkert är det kablarna till diagnosuttaget. Bara att låta dom vara då....
Om du kollar på http://www.vwtyp1.com/teknik/elschema/1 … 1973-3.jpg så är T20 diagnoskontakten. Alla kabeländar på de andra schemabladen som slutar i en orange cirkel med ett nummer går till motsvarande stift i diagnoskontakten. Jag drog bort de som gick att dra loss ur kabelstammen (klippte alla kablar i själva diagnosuttaget), men en del gick så trögt att jag bara klippte dem där de kom ut ur höljet.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville