1

Beställde bussningar till min typ2framvagn 64-67, naturligtvis passade dom inte... Nån som har dito i värmland med omnejd? ASAP!
0705694369

Söker efter typ2 pickup, buss eller bubbla...

SunCityAircoolers

2

Bussningar ? Du menar väl nållager ? Jag beställde nya från Paruzzi och dom passade utan problem.
På vilket sätt passar dom inte, har du fått nållager till bay ?

3

Mja tänkte köra med urethan bussningar istället för nållager, fick bussnigar från bugpack men de passar varken i rören eller mina bärarmar.... Förresten har du/kan du mäta yttre lagerbanan på en bärarm mina är 48mm yttre och 44mm innre 64-67 split, kollegan tyckte mina såg märkliga ut...

Söker efter typ2 pickup, buss eller bubbla...

SunCityAircoolers

4

Ok då är jag med, nållager är överlägset bäst så jag hade satsat på det istället.
Jag har inte några bärarmar att mäta på men på 64-67 bärarmarna sitter det påkrympta hylsor. Ska du köra plastbussningar lär du antagligen ta bort hylsorna, värmer man på dom snabbt med gassvets lossnar dom lätt.

Om jag minns rätt så är diametern under hylsorna nånstans mellan 0,1-0,2 mm större än den inre lagerytan.
Så om det ska bli optimalt lär nog bussningarna brotchas ur efter montering, men om om du inte ens får in dom i röret är det nog lättare att montera tillbaka nållagren.