1

Tips: mycket välbevarad (sparsamt använd) klassisk pivotvagn komplett med fästen. Nytt däck erfordras (kan köpas här: http://se.starcoshop.com/pi/4_80_4_00_8 … 0_136.aspx ).

Besiktnings-/skattefritt originellt tillbehör, dessutom praktiskt!
Klassat som "Pakethållare med stödhjul".
Säljes via annons:
http://www.blocket.se/kalmar?q=pivot-va … &md=th

/Ulf

Post's attachments

Pivotvagn 1.JPG, 453.41 kb, 1600 x 1200
Pivotvagn 1.JPG 453.41 kb, 493 downloads since 2013-03-29 

Pivotvagn 2.JPG, 449.44 kb, 1600 x 1200
Pivotvagn 2.JPG 449.44 kb, 462 downloads since 2013-03-29 

2

Förtydligande för eventuella köpare. I dagsläget inte i utförande att montera på en vw.
Delen som skall sitta på bilen måste byggas om.
Den fungerar som "pakethållare" men måste vad jag förstått vara försedd med regplåt (samma som bilen) och belysning.

Fråga till säljaren. Är den lackad? skall i grundutförandet vara galvaniserad.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

3

Kommentar från säljaren:
Jag har ägt denna sedan 1968 och köpte den då av förste ägaren. Med all respekt - detta fabrikat (Borås) har jag aldrig sett i annat utförande än aluminiumlackerad och är gammal nog att ha varit med i samtiden. Det finns inga spår av förzinkning.
Själv använde jag den en kort tid under 80-talet monterad på en Rover 90 1954. I övrigt har den legat i mitt lager. Jag vet inte hur fästena anpassas till en VW, men har en bestämd minnesbild av att "krokarna" på något vis anbragtes mot stötfångarfästena.
Beträffande regplåt gäller samma sak som för övriga efterfordon (och cyklar på ställ) att bilens skylt inte får skymmas. Roverns skylt satt på en högre nivå - därför behövdes ingen extraskylt.

4

Fabrikatet är "Transporter" , inte Borås.   Default/hmm

Jag har en originalbroschyr...ska kanske kolla vad som var ytbehandlingen från början?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

sirrom skrev:

Kommentar från säljaren:
Jag har ägt denna sedan 1968 och köpte den då av förste ägaren. Med all respekt - detta fabrikat (Borås) har jag aldrig sett i annat utförande än aluminiumlackerad och är gammal nog att ha varit med i samtiden. Det finns inga spår av förzinkning.

Jag ägde en sådan "Boråsvagn" så sent som förra året.
Den var galvad. När galven är dålig kan lackering vara en ny metod för att
Skydda mot rost. Därav min fråga. ICQ/ab

Tack för snabbt svar.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

6

En röd nitad skylt förtäljer följande:

Patents.
Järn- och stålprodukter
Borås

Om den kallades "Transporter" i annat sammanhang ska jag låta vara osagt.

Ytbehandlingen kan knappast ha varit det minsta dålig eftersom den var i nära nyskick då jag köpte den på 60-talet.

7

Har du kvar den
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke