Letar efter en Eber till min -53a oval.
Kan det vara så att nån har en tidig eber i sina gömmor som är till salu??
Nån som har koll på hur man ser hur gammal dom är på t ex serienr? Har sökt efter nån typ av lista på webben men inte hittat någon.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Eberspächer T1 -53!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Letar efter en Eber till min -53a oval.
Kan det vara så att nån har en tidig eber i sina gömmor som är till salu??
Nån som har koll på hur man ser hur gammal dom är på t ex serienr? Har sökt efter nån typ av lista på webben men inte hittat någon.
Hejsan!
Jag tror att jag ännu har den här liggande i nåt förråd:

Tror den är hyfsat komplett, och den har inte varit startad på MÅNGA år! Vill minnas att den skruvades ur en 1956 Typ 1.
300:- + ev frakt utan tanken?
MVH: Hella
Låter vettigt om den är komplett och inte frakten blir svindyr
Skulle du kunna leta fram den o kolla att allt är med samt att fläkten snurrar fritt?? Undrar om tanklocket passar på min äldre tank? måste väl vara ett med avluftning antar jag.
Får kolla lite efter den i påskhelgen!
Tanklocket tror jag inte passar, Du bör ha ett lite större, men avluftning har Du redan i Ditt lock. (Annars skulle inte motorn kunna få nån bensin!)
Ok låter bra det.
Kanske inte satt nått speciellt lock på dom tidiga Eber installationerna? Tycker jag har sett och läst nått om att dom bytte till ett speciellt Eber-tanklock men det kanske är på dom senare?
Danielt, Danielt... nu var väl inte dom för just eber... utan istället för att avlufta in i bagageutrymmet så satt man ett lock som var tätt.... och drog ner en slang under bilen så att bensinångorna gick ut i det fria i stället... visst... i och med eber vart det ju ännu viktigare... 
Rogert, Rogert.. Vem vill inte ha bensinångor i bilen??
Hade bara sett nått i förbifarten kollade nu o såg några röda lock som tydligen satt utanpå originallocket, var nog bara en påminnelse om att slå av värmaren när man tankar.
Jag var ute och grävde fram den i eftermiddags, och fläkten verkar röra sig obehindrat. Får jag en stund på mig att leta upp en kartong med de optimala måtten så bör frakten klara sig med 120:-. Såvitt jag kan se så verkar inget saknas, men jag har å andra sidan inte den där riktiga järnkollen på Eberspächer....
Låter det intressant så skicka ett mail, så tar vi detaljerna den vägen!
Pm sent!
Visst är det samma modell som denna?? Svårt att se på bild.
Jo, det ser så ut!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Eberspächer T1 -53!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.