1

Letar efter en Eber till min -53a oval.
Kan det vara så att nån har en tidig eber i sina gömmor som är till salu??

Nån som har koll på hur man ser hur gammal dom är på t ex serienr? Har sökt efter nån typ av lista på webben men inte hittat någon.

2

Hejsan!

Jag tror att jag ännu har den här liggande i nåt förråd:

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/P4230072-1.jpg

Tror den är hyfsat komplett, och den har inte varit startad på MÅNGA år! Vill minnas att den skruvades ur en 1956 Typ 1.
300:- + ev frakt utan tanken?

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

3

Låter vettigt om den är komplett och inte frakten blir svindyr ICQ/ab Skulle du kunna leta fram den o kolla att allt är med samt att fläkten snurrar fritt?? Undrar om tanklocket passar på min äldre tank? måste väl vara ett med avluftning antar jag.

4

Får kolla lite efter den i påskhelgen!

Tanklocket tror jag inte passar, Du bör ha ett lite större, men avluftning har Du redan i Ditt lock. (Annars skulle inte motorn kunna få nån bensin!)

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

5

Ok låter bra det.
Kanske inte satt nått speciellt lock på dom tidiga Eber installationerna? Tycker jag har sett och läst nått om att dom bytte till ett speciellt Eber-tanklock men det kanske är på dom senare?

6

Danielt, Danielt... nu var väl inte dom för just eber... utan istället för att avlufta in i bagageutrymmet så satt man ett lock som var tätt.... och drog ner en slang under bilen så att bensinångorna gick ut i det fria i stället... visst... i och med eber vart det ju ännu viktigare...    ICQ/ad

7

Rogert, Rogert.. Vem vill inte ha bensinångor i bilen?? ICQ/ad
Hade bara sett nått i förbifarten kollade nu o såg några röda lock som tydligen satt utanpå originallocket, var nog bara en påminnelse om att slå av värmaren när man tankar.

8

Jag var ute och grävde fram den i eftermiddags, och fläkten verkar röra sig obehindrat. Får jag en stund på mig att leta upp en kartong med de optimala måtten så bör frakten klara sig med 120:-. Såvitt jag kan se så verkar inget saknas, men jag har å andra sidan inte den där riktiga järnkollen på Eberspächer....

Låter det intressant så skicka ett mail, så tar vi detaljerna den vägen!

9

Pm sent!

10

Visst är det samma modell som denna?? Svårt att se på bild.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/630385.jpg

11

Jo, det ser så ut!