1

Nu får det vara nog.. I en viss del av Skåne har vi de senaste veckorna fått snö var och varannan dag. Och jag är inte bortskämd med ett garage.. Min nyinköpta t25a står ute och det kliar i fingrarna. Jag ska upp och trava genom snö idag.
Har aldrig rört dessa bilar innan, och ska tömma tanken o sätta in bränslefilter innan jag startar upp den. Tyvärr förfogas ingen haynes bok.

Spar mina svordomar och låt inte kallbranden krypa över armbågarna.
Var och hur gör jag lättast?
Halp!

Läs inte detta.

2

Var i skåne?
Kan vara ett litet helvete att få ner tanken men det går...
Finns en steg för steg instruktion på syncro.org som är vettig. Verkstadshandboken hade inte hjälpt ett skit om inte för sen sidan

3

I den delen vädergudarna glömde. Österlen. Hela Skåne pratar om vår. Kul för dom!

Jaha, då blir det till att ta ner tanken iaf. Jag som "van" amazon-mekare hoppades på en lika fantastik plugg för snabbtömning av kvarvarande bensin..
Kommer man åt att sätta dit ett bränslefilter utan att plocka ner tanken?

Läs inte detta.

4

Om du sätter ett på slangen nånstans.
Finns ingen avtappningsplugg.

Hade faktiskt en amazon meckare med mig när jag plocka ner min tank.

5

Ta med den till Gotland ska jag hjälpa dig, har både Tige-såg, skärbrännare samt slägga för de mera finess krävande momenten!  ICQ/ag
Soppa filtret kan du väl sätta i motorrummet!?

6

Som jag misstänkte! Jag styr vägen upp och ser vad som blir gjort idag bland snövallarna. Utomhusmek i sitt finaste..
Dom där amazonmekarna går inte av för hackor. Lite vilsna, men rätt bra ändå. ICQ/ad

bomberogranater skrev:

Ta med den till Gotland ska jag hjälpa dig, har både Tige-såg, skärbrännare samt slägga för de mera finess krävande momenten!  ICQ/ag

far åt helvete!

(och för att lugna alla andra så är det nämligen herr bomberogranater som lurade mig på att köpa bilen. Detta är således en fullt normal samtalston ICQ/ad )

Läs inte detta.

7

Kolla dina bärarmar när du ändå är igång. Plattan som fjädern bor på brukar vara rutten. Och av en händelse kan jag pressa såna

8

Antar att det är en bensinare vi pratar om för på dieslarna sitter filtret synligt i motorrummet? På en bensinare så sitter filtret vänster bak i hjulhuset ovanför övre fjäderfäste.

9

hero skrev:

Som jag misstänkte! Jag styr vägen upp och ser vad som blir gjort idag bland snövallarna. Utomhusmek i sitt finaste..
Dom där amazonmekarna går inte av för hackor. Lite vilsna, men rätt bra ändå. ICQ/ad

bomberogranater skrev:

far åt helvete!

(och för att lugna alla andra så är det nämligen herr bomberogranater som lurade mig på att köpa bilen. Detta är således en fullt normal samtalston ICQ/ad )

Eller också va de alex som hjälpte mig ner med tanken... kan inte minnas men han e nog rent av lite excentrisk han med...

kul med en syncro till i skåne iallafall...
Synd att jag har gett upp med min tills vidare. står i en lada i sjöbo tills jag har tid o plats för den.

10

Alex bor föresten i vanstad och kör genom smedstorp varje dag på väg till jobb. Jag berätta för honom att de finns en ny syncrotalang i skåne och han blev happyface.
Hade varit kul o träffas allihopa o kika på ditt förvärv.

Hur har de gått med tankdemonteringen?

11

Det har med största sannolikhet gått åt helvete. Tror aldrig jag skulle hämta mig efter chocken om jag fick höra att den var ur!  ICQ/ad
Mitt erbjudande kvarstår, du kan mitt nummer, bara ring när jag skall komma med mina oömma fingrar!  ICQ/ag