Fyndade lite rattar i dag. Nu funderar jag på om den djupa ratten är Speedwell fast det står Formula? Den andra är förutom Fiatnavet omärkt. Gjorde de till andra märken också?
Fiat ratten
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Tillbehör » Sportiga rattar
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fyndade lite rattar i dag. Nu funderar jag på om den djupa ratten är Speedwell fast det står Formula? Den andra är förutom Fiatnavet omärkt. Gjorde de till andra märken också?
Fiat ratten
är de fyrkantigt hål i båda ?
Hmm, googlade lite och hittade denna sida och det ser ut som det är en Formula ratt till Fiat 600. Mystiskt att jag hittade en i Finspång och en i Söderköping samma dag. Jag har inte plockat isär den djupa ratten men den ser nog likadan ut. Den kommer från en VW1500S
http://mk1-performance-conversions.co.u … rchive.htm
den djupa ser iaf ut som en speedwell då jag har 6 st speedwell trärattar med alla 4kantiga hål i, och med lika många hål i ekrarna. och just så där som de går ut i rattan,
Själva ratten är ju omärkt, o vi gillar ju att kalla rattar med runda hål o fyrkantigt hål i mitten för just Speedwell. .....men vem säger att det är så?
Dessa rattar såldes genom Biltema på 60 o 70-talen o då gick de inte under namnet Speedwell. Hmmmmm.....
Formula ratten kan man tro att Formula har gjort. Om man nämner Empi, Speedwell eller vårt eget Biltema som leverantör står kanske i paritet med hur många man har.
Jag har inga problem med Biltema. De sålde i början både Marchal ljus och Cosmicfälgar. Det var alltså innan de kom på att man kunde göra det bättre själva.
Formula UK gjorde rattar som såldes som Speedwell till VW och dom har diskuterat detta på
Samba & även om Formula gjorde läderklädda rattar så såldes tydligen inte dessa av Speedwell till VW
& därför är det inte en Speedwell tycker dom insatta!
Info google: Speedwell steering wheels were made by the English automotive accessories company called Formula.
This leather wrapped steering wheel is made by Formula, so identical to Speedwell.
Ja så har iaf jag fattat det som
men jag tycker rattarna e tuffa endå! Speedwell eller inte!
Sjysst köp!
Edit: Ja Formula gjorde rattar till flera olika bilmodeller så det är därför det finns båda runda & fyrkantiga hål bl a
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Tillbehör » Sportiga rattar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.