1 Senaste redigerad av Shotgun 62 (2011-04-09 08:22:22)

Tjenare!
Har fått problem med mina ledbultar på min typ 1 från 62.
Ägaren innan mig sa att han bytt just den styrled och de ledbultar som nu glappar, ( detta byte ska ha skett under senare delen av 2009 ) den har i alla fall nu börjat glappa igen.
Har inte rivit ner spindelleden ännu så jag frågar er ICQ/ag
Tror ni att det går att "spänna/dra åt" spindelledsbultarna ?
Har sett på classicvw.se att det kan sitta bultar med snedskurna spår, vilket borde ge möjligheten till att dra åt dom...

Hälsningar Simon

Luft: 64'a typ1. 62'a typ1 rat. 62'a typ1 bygge. 74'a typ2.
Vatten: 98'a Golf 4'a    88'a Golf 2 motor/lack/ljud bygge
Vad blir näst ?

2 Senaste redigerad av east (2011-04-09 08:43:15)

Släpp på låsbulten och vrid så tajtar du åt den,du märker vilket håll
han kanske har glömt att trycka i fett har du tur så räcker det annars
blir det till att byta igen

3

Shotgun 62 skrev:

Tjenare!
Har fått problem med mina ledbultar på min typ 1 från 62.
Ägaren innan mig sa att han bytt just den styrled och de ledbultar som nu glappar, ( detta byte ska ha skett under senare delen av 2009 ) den har i alla fall nu börjat glappa igen.
Har inte rivit ner spindelleden ännu så jag frågar er ICQ/ag
Tror ni att det går att "spänna/dra åt" spindelledsbultarna ?
Har sett på classicvw.se att det kan sitta bultar med snedskurna spår, vilket borde ge möjligheten till att dra åt dom...

Hälsningar Simon

Ledbultarna har snedskurna spår just för att man ska kunna justera åt dom. ICQ/ab

4

Ibland tar spåret slut (man vill vrida mer än det går) då kan man lägga in flera shims längst ut då går det att dra åt mera ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Johan W skrev:

Ibland tar spåret slut (man vill vrida mer än det går) då kan man lägga in flera shims längst ut då går det att dra åt mera ICQ/ab

Man kan ju inte bara shimsa på o låtsas som att det regnar. Lika antal du lägger på på den som glappar, lika antal lägger du på den andra med, annars blir inställningarna fel.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

25hpman skrev:
Johan W skrev:

Man kan ju inte bara shimsa på o låtsas som att det regnar. Lika antal du lägger på på den som glappar, lika antal lägger du på den andra med, annars blir inställningarna fel.

Exakt! ICQ/ab

7 Senaste redigerad av Johan W (2011-04-09 17:01:30)

stickan skrev:
25hpman skrev:
Johan W skrev:

Exakt! ICQ/ab

Nu menade jag ju inte att man skulle flytta shims, utan lägga till extra på utsidan (för annars flyttar den inte ut sig) och då kan den väl bara flyttas ut, lr. Default/hmm
Givetvis ändras inställningarna om man lägger en extra imellan spindeln och armen.
Sedan är det nog så att är den ena sliten så kommer den andra oxo om ett tag ICQ/ad

Jag drog åt mina i dag, en gick att dra åt över 1mm det var en hård vinter, det slog igenom rätt ofta så det var inte så konstigt ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

8

Tusen tack för hjälpen ICQ/ab fick lossat på bultarna och dragit åt så det satte sig riktigt ICQ/ab
Fick också fyllt på med fett i fettnipplarna ICQ/ad

Byter nämligen bromscylindrar runt om och hittade glappet Default/hmm

Tack igen ICQ/ag /Simon

Luft: 64'a typ1. 62'a typ1 rat. 62'a typ1 bygge. 74'a typ2.
Vatten: 98'a Golf 4'a    88'a Golf 2 motor/lack/ljud bygge
Vad blir näst ?