Jo den här hamnar nog där, men den andra ska jag prova att gänga..... hmm vi får se inge kul att lägga ner jobb på skit som inte funkar häller
Det funkar nog inte att gänga om.Jag tror inte att det går att göra en bra gänga i det där materialet.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Skit som inte är nåt att ha
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jo den här hamnar nog där, men den andra ska jag prova att gänga..... hmm vi får se inge kul att lägga ner jobb på skit som inte funkar häller
Det funkar nog inte att gänga om.Jag tror inte att det går att göra en bra gänga i det där materialet.
That settles it then 
Värt att tänka på är att faktiskt reklamera eller klaga till den man köpt av - då har de chans att förändra / förbättra sitt sortiment för en seriös handlare borde ta detta på allvar. Jag vet inte med Biltema, men jag skulle faktiskt tro att de trots allt gärna tvättar bort lite av lågkvalitetsstämpeln - för vissa av deras grejjor är rätt OK.
That settles it then
Sorry men tror att det är för dålig kvalite på gjutgodset, för mjukt o porigt 

Klokkerholms (Klåperholm) insteg till early bay ska man under INGA OMSTÄNDIGHETER köpa. Så dålig passform att man knappt vet vad som är vad. I det fallet reklammerade jag det till företaget jag köpte från.
Johan W skrev:That settles it then
Sorry men tror att det är för dålig kvalite på gjutgodset, för mjukt o porigt
För 8-10 år sen så fanns det massor av dåliga trummor ute på marknaden.En kompis som renoverade en Formel Vee köpte 2 nya baktrummor på CSP som han monterade.På träningen för första racet skulle han köra några riktigt lugna varv för att kolla att allt funkade men redan efter 4 varv så tappade han ena bakhjulet.
När han kom in i depån så visade det sig att bara centrumdelen av navet satt kvar så att trumman hade delat sig och när han kollade så hade samma sak hänt med den andra trumman åxå även om det hjulet satt kvar på bilen.Enl CSP så hade dom fått in ett parti trummor med sand i gjutgodset vilket skulle vara förklaringen.Förstår dock inte varför dom sålde dom.... 
Det skulle kunna vara så att de sålde några uppsättningar innan felet uppdagades.
Det skulle kunna vara så att de sålde några uppsättningar innan felet uppdagades.
Jo,så kan det ju vara..Men för egen del och efter att ha sett vad som hände så kommer jag aldrig nånsin att köpa en eftermarknadstrumma.
Igår tejpade jag med Biltemas silvertape på en kundbil för att skydda lacken när jag skulle göra en låsöppning.
När jag sedan tog bort tapen satt allt klister kvar på bilen och inget på tapen.....
Fina grejor.........
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f … 0&all=
http://www.classicvw.se/vaxelforarbussn … cts_id/397
passar alla årsmodeller... men inte innan 60 och dessutom finns inte alla bussningar med i satsen så att det räcker till nyare splitbussar...
räknar dom med att alla bussar blir kvar i garagen som eviga rostlagningsprojekt eller, j-vla nötter
Värt att tänka på är att faktiskt reklamera eller klaga till den man köpt av - då har de chans att förändra / förbättra sitt sortiment för en seriös handlare borde ta detta på allvar. Jag vet inte med Biltema, men jag skulle faktiskt tro att de trots allt gärna tvättar bort lite av lågkvalitetsstämpeln - för vissa av deras grejjor är rätt OK.
Nu har jag inte läst hela tråden men...
Ett viktigt påpekande! Den lilla inblick jag har i Biltemas organisation så håller de utkik efter onormalt höga reklamationsprocent. Eftersom organisationen är stor kan det ta ett tag innan någon åtgärd tas dock och det resulterar oftast i att produkten tas ur sortimentet eller ersätts med en motsvarande produkt som testats för felet. När det gäller defekter på reservdelar, cyklar, elartiklar osv som kan vara rent farliga, stoppas försäljningen omedelbart och efter undersökning antingen hävs "stoppet" eller återkallar man produkten. Det senare är väldigt ovanligt dock, allvarliga reklamationer är oftast enstaka.
Men det är just där Johans påpekande kommer in i bilden, är mörkertalet för stort kanske produkten fortsätter sälja. En artikel som silvertejp, värmeljus eller superlim reklameras sällan, men säljs i stora volymer. Där kanske det förvisso inte är så allvarligt med ett "fel" men det skadar ju företagets rykte likväl. Ett sortiment som blocknycklar kanske borde påpekas ha en brist, men långt ifrån alla reklamerar en blocknyckel för trettio spänn.
Säger detta utan att försvara Biltema, är sjukt dålig på att reklamera saker själv, så jag har inte städat framför den egna dörren.
Men är man lite flexibel går grejerna ofta att använda ändå, eller så var det inte frågan om några vidare pengar att tala om. 
johan_l skrev:Värt att tänka på är att faktiskt reklamera eller klaga till den man köpt av - då har de chans att förändra / förbättra sitt sortiment för en seriös handlare borde ta detta på allvar. Jag vet inte med Biltema, men jag skulle faktiskt tro att de trots allt gärna tvättar bort lite av lågkvalitetsstämpeln - för vissa av deras grejjor är rätt OK.
Ett viktigt påpekande! Den lilla inblick jag har i Biltemas organisation så håller de utkik efter onormalt höga reklamationsprocent. Eftersom organisationen är stor kan det ta ett tag innan någon åtgärd tas dock och det resulterar oftast i att produkten tas ur sortimentet eller ersätts med en motsvarande produkt som testats för felet. När det gäller defekter på reservdelar, cyklar, elartiklar osv som kan vara rent farliga, stoppas försäljningen omedelbart och efter undersökning antingen hävs "stoppet" eller återkallar man produkten. Det senare är väldigt ovanligt dock, allvarliga reklamationer är oftast enstaka.
Men det är just där Johans påpekande kommer in i bilden, är mörkertalet för stort kanske produkten fortsätter sälja. En artikel som silvertejp, värmeljus eller superlim reklameras sällan, men säljs i stora volymer. Där kanske det förvisso inte är så allvarligt med ett "fel" men det skadar ju företagets rykte likväl. Ett sortiment som blocknycklar kanske borde påpekas ha en brist, men långt ifrån alla reklamerar en blocknyckel för trettio spänn.
Säger detta utan att försvara Biltema, är sjukt dålig på att reklamera saker själv, så jag har inte städat framför den egna dörren.
Men är man lite flexibel går grejerna ofta att använda ändå, eller så var det inte frågan om några vidare pengar att tala om.
Jag ringde och skulle ha uppgift om en produkt så att jag kunde åtgärda själv men ingen kunde svara. Det var en bromsvire till släp där gängan inte var rätt utförd och jag ville veta vilken gänga det borde vara. Jag blev kopplad till butiken där jag köpt produkten, i detta fall feltema i Linköping. Ingen kunde svara på hur den skulle vara utförd. Trodde att det fanns specifikationer eftersom produkten faktiskt bär Biltemas namn. Tyckte att det var mycket märkligt då Biltema inte bara är återförsäljare utan även står som tillverkare.
Jag köpte den här damsken på någon marknad för flera år sedan och monterade den förra året. Nu ser den ut så här.

Har du någon liggande i hyllan se då för fan till att slänga den långt åt helvetet.
Den är märkt TEGUFA F.T.144-7.

Jag köpte den här damsken på någon marknad för flera år sedan och monterade den förra året. Nu ser den ut så här.
Har du någon liggande i hyllan se då för fan till att slänga den långt åt helvetet.
Den är märkt TEGUFA F.T.144-7.
Den är ju begad, kan vara hur gammal som helst...
S
Den är ju begad, kan vara hur gammal som helst...
S
Den var obegagnad i förpackning när jag monterade den. Nu är den begagnad ett år och förvisad till rätt ställe.
Sten vW skrev:Den är ju begad, kan vara hur gammal som helst...
S
Den var obegagnad i förpackning när jag monterade den. Nu är den begagnad ett år och förvisad till rätt ställe.
hehe, nu är det ju inte så att gummi börjar att åldras när man monterar.....
Sten vW skrev:Den är ju begad, kan vara hur gammal som helst...
S
Skit som inte är nått, gotcha!
nisslars skrev:Sten vW skrev:Den är ju begad, kan vara hur gammal som helst...
S
hehe, nu är det ju inte så att gummi börjar att åldras när man monterar.....
Nähä, kanske att man inte behöver gummi när man åldrats? 
Man åldras då fortare för att man inte använde gummi.
Många gummigrejer till VW är bara skit, även om det är så kallat A-kvalitet eller/och det är Febi. Efter bara ett år har alla 4 drivaxeldamaskar till mini pickis spruckit, damaskar till kulbultarna samma sak, gummitätning till blinkersen till min Bubbla. Var nånstans tillverkas Febi och Empi nuförtiden, Kina????
känns ju surt när man byter för säkerhets skull, för att det skall hålla... sen e det sämre skit än innan
har själv tittat på mina drivknuts dammasker som har tunna sprickor..73års mod.. men kanske skall spara dom... 
kee skrev:johan_l skrev:Värt att tänka på är att faktiskt reklamera eller klaga till den man köpt av - då har de chans att förändra / förbättra sitt sortiment för en seriös handlare borde ta detta på allvar. Jag vet inte med Biltema, men jag skulle faktiskt tro att de trots allt gärna tvättar bort lite av lågkvalitetsstämpeln - för vissa av deras grejjor är rätt OK.
Jag ringde och skulle ha uppgift om en produkt så att jag kunde åtgärda själv men ingen kunde svara. Det var en bromsvire till släp där gängan inte var rätt utförd och jag ville veta vilken gänga det borde vara. Jag blev kopplad till butiken där jag köpt produkten, i detta fall feltema i Linköping. Ingen kunde svara på hur den skulle vara utförd. Trodde att det fanns specifikationer eftersom produkten faktiskt bär Biltemas namn. Tyckte att det var mycket märkligt då Biltema inte bara är återförsäljare utan även står som tillverkare.
Man får skilja på hur varan är märkt och tillverkarens namn. Att tro att Biltema har en egen vajerfabrik är ju en smula befängt, likaledes att tro att personalen "på golvet" har ngn aning om varans tekniska specifikationer. Om ens någon inom koncernen sitter på informationen är det produktansvarige för respektive sortiment, på huvudkontoret i Helsingborg, som har den infon, eller eventuellt kan leta fram den från tillverkaren. En tillverkare som oftast återfinns i Asien. Personalen i butiken har oftast fullt upp med de vanliga sysslorna för att ha tid att mejla någon på huvudkontoret. Man jobbar med handel, inte teknisk undersökning.
Det finns inget värre än, när man står och kämpar med en stor leverans, har en stökig avdelning, en ständigt ringande telefon och massor att skyltar att skriva ut och man får in en kund som förväntar sig att man ska ha svar på en detaljfråga på en specifik artikel bland sortimentets styva 20 tusen. Som anställd är man ju ofta helt ovetandes om de flesta produkters beskaffenhet på detaljnivå om man inte har en egen erfarenhet. Sen kan man tycka att det är hur förjävligt som helst att informationen inte finns att tillgå, men det är knappast personalens fel.
Svwerker skrev:kee skrev:Nu har jag inte läst hela tråden men...
Man får skilja på hur varan är märkt och tillverkarens namn. Att tro att Biltema har en egen vajerfabrik är ju en smula befängt, likaledes att tro att personalen "på golvet" har ngn aning om varans tekniska specifikationer. Om ens någon inom koncernen sitter på informationen är det produktansvarige för respektive sortiment, på huvudkontoret i Helsingborg, som har den infon, eller eventuellt kan leta fram den från tillverkaren. En tillverkare som oftast återfinns i Asien. Personalen i butiken har oftast fullt upp med de vanliga sysslorna för att ha tid att mejla någon på huvudkontoret. Man jobbar med handel, inte teknisk undersökning.
Det finns inget värre än, när man står och kämpar med en stor leverans, har en stökig avdelning, en ständigt ringande telefon och massor att skyltar att skriva ut och man får in en kund som förväntar sig att man ska ha svar på en detaljfråga på en specifik artikel bland sortimentets styva 20 tusen. Som anställd är man ju ofta helt ovetandes om de flesta produkters beskaffenhet på detaljnivå om man inte har en egen erfarenhet. Sen kan man tycka att det är hur förjävligt som helst att informationen inte finns att tillgå, men det är knappast personalens fel.
Nu var det Biltema själva som kopplade mig till "personalen på golvet". De trodde tydligen själva att det var den personalen som var bäst lämpad att svara på mina frågor vilket jag ifrågasatte men de envisades. Det är alltså Biltema själva som kopplade mig till den butik jag handlat i. Jag ville prata med någon som var ansvarig för inköp av den produkten.
Så om du nu blir störd av någon kund när du står med varor upp till knäna så beror det nog mera på den som kopplat samtalet än på den som ringer.
Jag tror inte att de tillverkar egna produkter i egen fabrik men man borde ha beställt en produkt med en viss specifikation och då borde den finnas tillgänglig för annars vet man ju inte om det man beställt är det man har fått. Känns rimligt att Biltema vet vad de säljer men det förefaller inte vara så. 
kee skrev:Svwerker skrev:Jag ringde och skulle ha uppgift om en produkt så att jag kunde åtgärda själv men ingen kunde svara. Det var en bromsvire till släp där gängan inte var rätt utförd och jag ville veta vilken gänga det borde vara. Jag blev kopplad till butiken där jag köpt produkten, i detta fall feltema i Linköping. Ingen kunde svara på hur den skulle vara utförd. Trodde att det fanns specifikationer eftersom produkten faktiskt bär Biltemas namn. Tyckte att det var mycket märkligt då Biltema inte bara är återförsäljare utan även står som tillverkare.
Nu var det Biltema själva som kopplade mig till "personalen på golvet". De trodde tydligen själva att det var den personalen som var bäst lämpad att svara på mina frågor vilket jag ifrågasatte men de envisades. Det är alltså Biltema själva som kopplade mig till den butik jag handlat i. Jag ville prata med någon som var ansvarig för inköp av den produkten.
Så om du nu blir störd av någon kund när du står med varor upp till knäna så beror det nog mera på den som kopplat samtalet än på den som ringer.![]()
Jag tror inte att de tillverkar egna produkter i egen fabrik men man borde ha beställt en produkt med en viss specifikation och då borde den finnas tillgänglig för annars vet man ju inte om det man beställt är det man har fått. Känns rimligt att Biltema vet vad de säljer men det förefaller inte vara så.
Ja att "centrala kundservice" ofta hänvisar denna typ av frågor till oss i butikerna är bra märkligt, det har mycket riktigt hänt förr. Och om det inte vore för att man ständigt jagade sin egen svans och aldrig kände att man hann med dagens sysslor, kunde man säkert ta sig tiden att leta upp inloggningen till butikens mejl, där jaga fatt på produktansvariges adress och sedermera ställa frågan. För att sedan, någon dag eller vecka senare ta sig ytterligare tid att gå igenom det svar man fått och på endera sättet vidarebefordra denna information till kunden. Men iom att det är en så tidsödande process och det långt ifrån alltid ger någon användbar info, blir det gemene rådet till kunden att leta fatt på informationen själv, om den finns att få tag i på nätet. Vi har en kille som kontaktar berörd instans i vissa garantiärenden, men han har inte samma ansvar i butiken och är ålagd arbetsuppgifter framför datorn och kan därför mycket enklare ta itu med specialärenden. Linköping borde ha en motsvarande person, men iom att de är ett mycket större varuhus, kanske de har andra rutiner och principer.
Mycket av anledningen till att man ser det som ett onödigt avbrott i vardagen, är inte själva ärendet i sig, utan att man blir illa bemött.
Att lägga ner mycket tid på en kund som köpt en vara för kanske en hundralapp, är inte förenligt med volymhandel. Det kan i sådana fall vara viktigare att fylla på den exponering som säljer för tusentals kronor om dagen. När jag först fick lära mig detta tyckte jag det var riktigt cyniskt. Själv tillämpar jag sällan någon regel utan avgör från situation till situation om det är värt att lägga ner tid på den enskilde kunden. Mycket beroende på hurpass trevlig kunden är mot mig, men efter fem år i yrket får man snart en känsla för när ens förmåga att hjälpa kunden tar slut och vidare diskussion bara är ett slöseri med tid. (vilket i sig kan vara trevligt, men oftast inte när man är stressad)
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Skit som inte är nåt att ha
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.