1,4:1 autocraft vippställ
30hk doghouse-kåpa
12v startmotor (nu rengjord, slipad och omlackad som synes)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad köpte du senast till din luftkylda bil?
Sidor Föregående 1 … 43 44 45 46 47 … 87 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
1,4:1 autocraft vippställ
30hk doghouse-kåpa
12v startmotor (nu rengjord, slipad och omlackad som synes)
Fick hem sista delarna ifrån Västervik. Split lister stötfångare verktyg etc.
första lasset av plåt delar
Inte direkt VW delar men behövs för å få VW plåtar formade. Investerade i en sånhär i veckan.

hitta en sån här i helsingfors 

vet inte varför man köpte den ..... e till salu för rätt pris 
om nån e intresserad så kan ni få bilder för den på bilden e inte min, är inte vw-fäste på min
Jag skulle vilja ha en detaljbild av baksidan av spegeln.
De flesta står det ju nåt om Italien på, då dessa satt original i Fiat 500 sent 40-tal.
Godis från US and A: Stötdämpare åt Peter, Ghiaplåt åt Macke, soltaksbrickor åt Gustaf, 356-bromscylindrar åt Herman samt lite smått och gott åt mig själv 
Köpte en 50 år gammal soffa igår
Idag damp det ner ett språjlans nytt 1600 longblock i brevlådan.. Lite lycka som tas i halvpalls dosstorlek. 

På plussidan lyckades schenkerkillen reta gallfeber på en morgonstressad surkärring. Hon tyckte nog att han blockerade vägen när han lastade ur, trots 1,5 bilbredd i sidled, vilket resulterade i en kakofoni av tutningar och ilskna gestikuleringar. Schenkerkillen gjorde ett tappert försök att få henne att veva ner rutan och guida henne runt, men hon vägrade grinigt och pekade med yviga rörelser mot klockan. Så istället för att vänta tålmodigt de minuter det tog, öva sina körkunskaper och köra om (vilket inte torde varit svårare än parkera) eller köra runt kvarteret valde hon att öva barnförbjudna charader och utsätta sig för ohälsosamt högt blodtryck. Hon gav i alla fall mig och schenkerkillen ett gott skratt och sånt förlänger ju livet!
Var och hämtade hem denna trevliga skapelse förra Söndan 
Mmm..tell us more.. 
Koolt!
Idag damp det ner ett språjlans nytt 1600 longblock i brevlådan.. Lite lycka som tas i halvpalls dosstorlek.
På plussidan lyckades schenkerkillen reta gallfeber på en morgonstressad surkärring. Hon tyckte nog att han blockerade vägen när han lastade ur, trots 1,5 bilbredd i sidled, vilket resulterade i en kakofoni av tutningar och ilskna gestikuleringar. Schenkerkillen gjorde ett tappert försök att få henne att veva ner rutan och guida henne runt, men hon vägrade grinigt och pekade med yviga rörelser mot klockan. Så istället för att vänta tålmodigt de minuter det tog, öva sina körkunskaper och köra om (vilket inte torde varit svårare än parkera) eller köra runt kvarteret valde hon att öva barnförbjudna charader och utsätta sig för ohälsosamt högt blodtryck. Hon gav i alla fall mig och schenkerkillen ett gott skratt och sånt förlänger ju livet!
Låter lite som storgräl à la Maria Sveland och Janne Josefsson!
Lycka till med motorn och håll jämna uppdateringar. 
Vilken motor!
som sagt tell us more.
Barndoor51 skrev:Var och hämtade hem denna trevliga skapelse förra Söndan
Vilken motor!
som sagt tell us more.

Jojo, Herr Bengt, Han har högflygande planer, Så trycksätta "kabinen" e' kanske ingen dum ide 
Fick hem Nos insatser idag
Kommer sitta fint på -59:an för att få lite bättre ljus.

Köpte fälgar av en trevlig kille här på forumet, nya däck på två av dom!!! 

Skit bild, men coolt blev det!! 

Inte till någon av bussarna men åt husse 
Verkar lovande !

Fränt en sånn vill man ju ha 
4 st fälgar varav 2 st 10" breda blevo det 
Det kom ett ex av den första svenska utgåvan av Hazets verktygskatalog från 1953 från min kontaktman på fabriken. De hade visst hittat den i dammlagret ovanpå fabriksvinden. Hyggliga gubbar, de dära tyskarna... 

Paket från staterna idag. Har köpt det som ska vara det bästa som går att få "over there" i fråga om dörrsidor till panelen. Det jag fått än så länge är de sex panelerna till hytten. Men ett paket till är på G, med heltäckande paneler för lastutrymmet baki.

Ja jag vet att det är fusk men jag fastnade några ggr i fjol och kunde inte åka runt på stan och knappt till garaget och i år blir det 3cm lägre så det var lika bra 
Sidor Föregående 1 … 43 44 45 46 47 … 87 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad köpte du senast till din luftkylda bil?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.