1

behöver en oljeklump utan hopp att kannabalisera på hårdvara.

DVS div skruvar, muttrar, dragstänger fördelardrev osv osv...
Tydligen massor av grejer som man egentligen ska spara på för att kunna bygga en motor.
Är så länge sen jag spindra min motor att mycke av muttrar brickor o annan skit kommit bort sig.

Så nu behöver jag en äcklig o rostig oljeklump som någon vill bli av med för att kunna ta tillvara på alla dom bitar som saknas för att få ihop min motor...

Har fått en del bitar av martin men de känns lite dumt och jag vill kunna ersätta honom med nya bitar.

Mvh Alex.

når mig på [email protected], pm eller 0704531838

2 Senaste redigerad av vw117 (2013-03-22 19:02:29)

Har en 1600 shortblock som sitter fast, du kan få köpa den för 200:-, men du kanske är ute efter plåtar och allt ? Skickas ej.
Kan ta en bild i helgen om intressant ? SÅLD ..........

3

Nä. Kåpor o så bryr jag mig inget om.
Se e precis dom bitarna i shortblocket jag e ute efter.
Menee v-ås=västerås?

4

Yepp  ICQ/af

5

Kanske får bli en liten roadtripp en helg då hehe

6

Har en 1200 (34hk) naken, går runt,lagom geggig!!! men det e kanske inte den storleken du e ute efter!!  ICQ/ag

Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad
Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!

7

Ska jag ändå till v-ås och alvesta kan jag ju lika gärna köra in om stockholm haha!
De finns ju en del muttrar o delar som man kan ta från en sån med men de finns ju fler bitar på en dubbelportsmotor som är att ha.

Främst behöver jag delar så jag kan ersätta martin på vad jag fått av honom. Men sen har jag delar till en större motor och där har jag dessvärre suppit bort hårdvaran med så 2 motorer är bättre än en men de blir ett jäkla körande hehe.

Får ragga upp lite sällskap i bilden för de här äventyret.
Skulle ni kunna pm:a mig era adresser så jag kan planera rutten lite?

8

Du skall inte till Alvesta, utan Avesta!  Skiljer 47mil mellan och misstaget att hamna i fel stad har hänt förut (hade en säljare som skulle komma på besök som hamnade i alvesta istället för avesta  Default/hmm )..

▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ R.Åkesson - Avesta ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

9

får se om jag har nått liggandes..
hinner inte leta innan elmia dock..

10

Hur gick det?
Kom du iväg?

Om du inte hunnit åka än så kanske nått av det jag har också kan intressera?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=16003

11

Jag fick fatt i 2 st motorer. Och sen ytterligare en sen.
Va egentligen bara ute efter innanmätet men hade tur o fick fatt i 3 vrak med dubbelreducerade block.
Båda va kraftigt uppslagna i lagerlägena o den ena motorn brutalt havrerad med en vevstake som lossnat men de verka inte ha gjort nåra avsevärda skador innuti blocket.

Ska kolla upp dom om dom går att rädda med arborrning eller om dom e för köttade.
Martin gillar inte att lineborra till mer än 0,5 mm öd för han anser att blocken blir för veka då.

1300an jag snubblade över sen är inte delad än men en 1300 blir ju sällan plågad som en 1600 så vi får se om den e friskare när det beger sig