Tyvärr är det svårt att få bra känsla i bilspel på wii pga att det är tex rörelsesensor.
Om du vill ha bilspel med grymm spelkänsla ska du ju satsa på typ xbox 360 och köpa forza, på nyaste kan man köra bubbla
Om du vill komma undan billigt, softmodda ditt wii, fixa egna spel, finns även bilspel så som need for speed etc till det.
Då kan du lägga in spelen på usb och hårddisk, men även bränna spel.
Super Mario etc finns bara på Nintendo om det nu inte finns något SNES rom förstås. Alltså ett program som du kan köra äldre spel på.
Ett Xbox 360 kan du få tag i billigt i dagens läge och det är det jag rekommenderar, dock kolla över vilken version du köper bara.
Dom äldre Xbox 360 har en tendens att överhetta = Red Ring Of Death (RROD) eller E74 (ett felmeddelande, samma som RROD).
Man kan fixa RROD och E74 dock måste man lämna in Xboxet om man nu inte är händig och gör det själv.
Dock är inte säkert den kommer hålla för evigt heller.
Jag har Xbox 360 Elite och den har en av dom bättre (en av dom bästa till och med tror jag) kylningarna, alltså att den får inte överhettning.
Den är rätt billig med.
Playstation 2, ja, det var ju bra på den tiden och om man gillar äldre spel så är den väll suverän, men om man vill spela riktigt GRYMMA spel så ska man ju köpa dom nyare konsolerna och köpa tex Forza eller liknande, då du kan trimma dina bilar, göra hjulinställningar och allt från a-ö.
Bara för det är nya konsoler behöver dom inte kosta skjortan.
Ett Xbox 360 Elite kan du finna under 1000 lappen.
Tex:
http://www.blocket.se/stockholm/Xbox_36 … =2&w=3
Sen är det även, vi har ägt en hel del gamla Xbox 360or och några ha hållit medans någon/några fått överhettning, Man kan ha tur ibland och ibland otur.
Den beror även på hur du placerar ditt Xbox.
Hoppas mina/mitt inlägg har hjälpt.
Om det är så att du vill ha en nyare konsoll fast ändå spela Super Mario kan man ju fixa det till datorn via SNES rom eller vad det nu hette, var så länge sen jag själv fixade det till min dator.
Sen finns ju även New Super Mario Bros till wii, är som gamla Mario fast med lite nyare funktioner etc. Superkul!