Nu blev man inspirerad att börja bygga
Får sätta fart när det är ledig vecka nästa vecka 
52 2013-02-16 10:32:29 Senaste redigerad av Rusty (2013-02-16 10:35:40)
Kan bara säga att man är helt förbluffad hur bra en sådan liten förstärkare klarar spela så bra!=)
Equalizern e riktigt bra med på den med. kör med 20x2 rms
Man får tacka för alla idéer man fick av dig!
Pickup från -67
Nemas problemas Rusty.
Nu har ja äntligen fått provspela min, baksidan sitter inte fast än så den fick tvingas ihop för testet.
delningsfiltren kommer från min gammla Douchbag väska och dom filtren är tagna från ett par små bokhyllehögtalare, det märktes nu, den spelar inte så djupt i basen så ska väll hitta på nå nya mer anpassade för ändamålet..
MEN det låter klart å högt å på rätt låtar fanns även basen där. jag är mer än nöjd, så nu ska det fixas ihop en snygg baksida också.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Med tanke på att jag bara snackar och så men aldrig lägger ut något så hoppas jag att ni läser folkvagnen. VWHKs tidning. Där kommer snart en artikel om det "dolda ljudet"
MEEEN den vill ju jag läsa, hur gör man det utan å gå med där då 
Film och fotonörd.
MEEEN den vill ju jag läsa, hur gör man det utan å gå med där då
Så dyrt är det inte. Det går att köpa äldre nummer i klubbussen.
Men jag lägger nog ut hur jag gjort i min tråd om min bubbla.
När jag väl har tid att uppdatera.. Flyttar för tillfället..
OK hoppas ja inte missar när du lägger ut det sen då 
Hemlin den där hade ja som förebild när ja skulle bygga i trä,
den här snubben har gjort detta till sitt levebröd typ, frågan är hur många som köper en gammal resväska för 5k å uppåt, isf är min första till salu för 2000kr 
Film och fotonörd.
Bra jobbat jimmy ! 

Hej
En liten fundering... Har du något som reglerar bas/diskant, eller kör du bara direkt ut mobilen och genom Muse-förstärkaren? Låter det ok?
Har själv en Muse (2x25w) förstärkare och ett par 2-vägs 6.5", men måste säga att jag tycker att det låter lite halvklent... Har ju iofs bara provat att köra via spotify/iPhone, och där kan man ju inte justera ljudet.
Kanske skulle det funka bättre om man kör via den inbyggda musikspelaren som finns i iphonen iom att man då kan reglera ljudet, men man vill ju gärna köra spotify...
hmm nää inge sånt, T-ampsen brukar ju ha en ganska fin ljudkurva, lagomt diskant å lagom bas, men det skiftar otroligt på vilken modell man köper, en kompis fick hem en nyare och lite dyrare modell igår som vi testa på mina hemma högtalare. å det lät helt ok.
Vad har du för känslighet på högtalarna?
kan ju va att dom är trögdrivna å förstärkarn inte orkar med
Film och fotonörd.
Har iofs halvdana "no name" högtalare, men även kompisens JBL (6") fick lite halvdåligt tryck tycker jag...
Mina högtalarna har känsligheten 86dB... Kanske är därför...
Har även ett slutsteg liknande länken nedan, och drog man på basen så lät denna faktiskt (!) bättre...
http://www.ebay.co.uk/itm/Lepai-TRIPATH … 414f824a65
Mitt Muse slutsteg är av denna modell:
http://www.ebay.co.uk/itm/MUSE-M21-EX-T … 2c6730ecc1
Kanske borde plocka in bättre högtalare?!?
lite låg känslighet va det nog men borde ju gå att poppa lite iaf,
skulle va om du testar med hemma högtalare eller nått som är 90 eller över
jag hade dessa hemma ett tag å dom ligger på 93db å min TA2024 drev på riiiiiiiiktigt jäkla bra med dom.
http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoi … -v-3/3578/
Film och fotonörd.
Ska försöka hitta åt lite bättre högtalare...
Hur är elementen monterade? Hur är högtalarna placerade?
Känns som om det skulle vara anpassningsproblem mellan element och låda alternativt högtalare och rum.
Ali G
66 2013-03-20 19:50:10 Senaste redigerad av TheEfterbliven (2013-03-20 20:01:38)
Fick hem en miniförstärkare idag. Testat lite på hemmahögtalarna och lagt upp på tuben. Kolla beskrivningen i klippet för info och settings
329:- på Tradera.
Lyckas fan inte bädda in en spelare
Kanon! ska nog köpa en sån där sen jag å, såg att det va bra pris på ebay på dom nu.
Film och fotonörd.
Fick hem min idag ja me. Jäflar va den lilla skiten krämar på bra. Snuskigt imponerad.
Ragtop 60 No name
Håller på och bygger ihop min väska och har en fråga som jag hoppas du eller nån annan har svar på. Har hittat en 12v adapter som jag ska sno kontakten ifrån. Den är märkt med ett grått streck på ena kabeln och massa text på den andra. Vilken är jord tror ni? Den gråa? Vill inte klippa sönder kontakten. Var köper man annars en lös kontakt? Och så en bild
70 2013-05-14 14:33:19 Senaste redigerad av sewe66 (2013-05-14 14:34:49)
Är väl bara att mäta med multimetern.
Är också sugen på att bygga en väska då jag har flera stycken men har inte hittat någon lämplig förstärkare .
Vad kör du med Nicke?
Skulle önska mig ett 6v steg.
Som sagt multimeter är att föredra, plusen borde va i mitten hur som helst, men ibland är det tvärt om.
Film och fotonörd.
Bilden visar allt du behöver veta, minus är yttersidan på kontakten, det finns ingen jord på likström, dvs tänk på ett batteri, plus och minus.
Har också byggt en väska. Blev sjukt bra. Står i ankdammen på bubblan. 
Köpte min förstärkare här http://shop.textalk.se/se/article.php?i … rt=7174024
bra service och snabb leverans :-)
Va tydligen en tjej på lokala nöjestidningen som ville göra repotage till sommar nummret,
vart lite dork varning men kul att folk gillar väskan
http://rubnscrape.files.wordpress.com/2 … jrsmix.jpg

Film och fotonörd.