Jag heter Adam och bor i på Österlen, är stolt ägare av en typ 2 pickup från 69. Jag köpte den från Burträsk för två eller tre år sedan. Jag har kört den varje dag året runt utan större problem. Men för en månad sedan så bestämde jag mig för att byta stötstångsrören då de läckte för mycket.
Jag har aldrig plockat ur en motor innan så det var spännande. Min kunskapsnivå på bilskruvande ligger väll på ett ett nedre medel men tycker det är jäkligt roligt och med lite lust kommer man långt. När motorn ändå var ute så byttes även kolvringar och packboxen. Fick lära mig att centrumbulten som håller kopplingen sitter förbannat hårt.
Sedan åkte motorn in igen och min flickväns bror skulle hjälpa mig att byta ytterplåten under lastluckan. Han är smed med stort intresse för bilar och har billyft samt en massa bra verktyg.
Plåt beställdes från vw classic och arbetet började. Insåg snabbt att bilen var rätt kass under och projektet växte. Ena huvudbalken var nästan av och alla tvärgående balkar utom en var kass. Tanken plockades ur och vinkelslipen fick sedan börja jobba.
Jag tog lite bilder med mobilen under arbetets gång. Har aldrig postat bilder innan så får se om jag lyckas.
ÄÄ fattar inte det här med bilder. Jag är nog för gammal. Provar länka istället som någon tipsade om.

om du har googel chrome så kan du högerklicka på bilden & kopiera bildadress så får du rätt adress eller så skriver du i .jpg efter numren