1 Senaste redigerad av callet (2013-03-17 20:47:10)

Söker efter en T3 Syncro med 16" hjul och campinginredning, helst med höj/sänkbart tak men dessa bilar tycks lysa med sin frånvaro, så man får nöja sig om man hittar en syncro med 16" och kanske med campinginredning.

Önskelistan kan göras lång men kravet är att den är fri från rost, alltså välskött och helst endast sommarkörd, eftersom blocket inte tycks erbjuda dessa vagnar  så frågar jag er här om ni har någon till försäljning eller kanske kan hjälpa en att hitta ett bra exemplar...

ps. Tack på förhand...

Maila gärna till följande [email protected]

2

Hur mycket har du tänkt investera i din vagn !!!  Mvh Eric

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

3

Det du eftersöker är mycket dyyyyrt samt svårt att hitta i sverige sök på tyska ebay eller http://www.ig-syncro16.de/forum/index.php
Så kanske du finner men bli inte förvånad om det är dyrare än du tänkt dig.

4

Jo Hasse jag vet, men vill man ha raritet som man kan åka med på veteranträffar så är de värt en hel del... Var nere i Europa en vända i fjol och tittade på ett exemplar som de lovades och pratades oerhört gott om, dock visade de sig att de blev en mindre trevlig överaskning och som tur var så hade man vägarna förbi så de var ingen fara, men åka långt för att åka tomhänt hem, de hoppas man kunna vara utan....;)

5

19-21 April har du den årliga syncrotreffen i Mammutpark

26-28 Juli har du den största T3 meetingen i Tyskland den är i Berlin

Vore jag dig skulle jag besöka dessa ställen det brukar alltid finnas bilar till salu på dessa ställen men för en sådan bil du söker 16" Bus Westfalia med Pop up eller högtak helt rostfri vilket betyder låga mil under 10000 så är det nog närmare eller över 25 T € på prislappen

6

Den närmaste träffen hinner jag inte med men slutet på Juli kanske, man får nog se sig om lite, men trots allt vore de trevligare att få tag på en som rullat inom landet och de värkar endast finnas en handfull av dessa fordon...

7

www.busman.be  finns en del.

Lars Nueffer har säkert några på lager också.

Kan du tänka dig en 16tum utan inredning och bygga själv så finns det säkert kvar bilar i sverige också.

8

Jag har en glasad 16" buss om det är intressant men den är utan inredning samt det finns lite rost och övrigt att fixa på den.
Intresserad? Ring 0705102508

9

har hasse möjligen någon rostfri billig syncro som kanske saknar en massa delar?
Changsen att slippa rostlaga o kannabalisera den egna bussen på delar är lockande Default/big_smile

10

scitter skrev:

har hasse möjligen någon rostfri billig syncro som kanske saknar en massa delar?
Changsen att slippa rostlaga o kannabalisera den egna bussen på delar är lockande Default/big_smile

Rostfri och Billig är en kombination jag inte kan leverera ICQ/ag

11

Dominique skrev:

www.busman.be  finns en del.

Lars Nueffer har säkert några på lager också.

Kan du tänka dig en 16tum utan inredning och bygga själv så finns det säkert kvar bilar i sverige också.

Jo Busman har jag varit i kontakt med och de mesta han har erbjudit har varit renoverade exemplar eller med annan motor, någon hade subaru motor och en annan hade nåt annat, Lars Nueffer har jag inte varit i kontakt med och vad gäller att bygga ett eget projekt, jag skulle nog vilja säga att de återstår att se vad man hittar och hittar man inte något då får man nog börja tänka i lite andra banor, ja....

Hmm, ja bra exemplar brukar i regel kosta därefter och i många fall om man köper ett ren. exemplar så brukar kostnaderna övertrasera en redan fullgod buss i bra skick, så de är lite vad man vill ha...

12

Vill du slippa laga rost själv, köp en som är rostig och kör ner den till Polen eller till Baltikum och få den renoverad för småpengar. Jag känner flera som har gjort det med veteranbilar och de har kommit tillbaka i makalöst fint skick. I Sverige har plåtkulturen försvunnit helt.

13

Snubblade över denna annons, inte så bra på tyska så jag vet inte om den är aktuell.
http://www.ebay.de/itm/VW-T3-Syncro-Bus … 4846489eb1

14

Harry skrev:

Snubblade över denna annons, inte så bra på tyska så jag vet inte om den är aktuell.

Ja genom att bara läsa lite snabbt så skriver dom att den är rostfri men har lite ytrost i vissa skarvar.
Men annars så verkar den mysig ICQ/ab

It's dancy time! Dancy dancy 'till you cry!

15

Tysken skrev:
Harry skrev:

Ja genom att bara läsa lite snabbt så skriver dom att den är rostfri men har lite ytrost i vissa skarvar.
Men annars så verkar den mysig ICQ/ab

Söker du på ebay.de bara på T3 Syncro får man fram en hel del bilar och dom flesta är som Lars säljer.