UPPDATERINGSDAGS!!!!
Så va 17 gör jag om dagarna egentligen? Händer de INGENTING på´n hän sia sjön???
Jodå, en hel del trots allt faktiskt. Men mest i det tysta. Hjälpte ju Skäggo bara senast igår med lite rostlagning på hans nya projekt. VAD får ni däremot ställa honom till svars för. Ansvarar INTE för andra dårars snedsteg. (He he, jag har ju fullt upp med MINA)
Men åter till ordningen nu. Jag tappade sugen på Fille efter att bromsarna låste sig, så därmed får han stå ute ett tag nu å skämmas. Eller "mogna" som det så fint brukar heta.
Faktum är att jag under året samlat på mig lite prylar (fått, köpt och bytt. En del rena donationer.) till "Den Storkukade Keramiken" som 50-Split på fyllan myntat. Och då ivern över detta för tillfället har tagit överhanden fick den nu lite förtur. Så kul att få lättskruva lite för en gång skull utan att behöva skita ner sig med bromsvätskor å motorolja. 
Nåja. Som de flesta redan vet var den ju i det närmaste plockad på det mesta av värde då den väl landade i mitt Café. I princip bytte jag åt mig en tom kaross på 4 hjul. Hyffsat frisk platta förvisso, men mer var det inte. Men efter dryga 25 år på en gödselstack är man ju alldeles förvånad att det ens fins taket kvar. Så ni förstår juh. Själv var man ju överväldigad. Jag bara älskar jag den. Skicket, kulören, patinan... Underbar!
Och bevisligen startade den (om än med lånad motor) och kördes för egen maskin till Helsings smått inofficiella VW-träff i somras. Väl framme lockade den till sig en hel del leenden och glada kommentarer.
(Se tidigare uppdateringar i tråden)
Så... Många har man att tacka för prylarna som ramlat in för att hjälpa mig att komplettera "Den Storkukade". Koch, Patrik B, 50 Split och fo eldarc bara för att nämna några. För att inte tala om trogna vapendragare som Skäggo och Mentor Helsing. Lika spända som jag om vad som ska bli. Så tack, tack, tack, Hjärtattack!
Bilder och uppdateringar kommer.
Ps. Efter dagar av velande och kval kaaaaan Fille faktiskt kanske vara till salu. Jag har fått inse att jag som skolpojke och småbarnsförälder aldig i helvete kommer att hinna få den besiktad och körklar för sommarens träffar som läget är nu.
Så... om nån är sugen på en riktigt Cool Taijgagrön Kleinbus med inte alls för mycket jobb kvar på, så är det bara att skicka ett mail. Pengar är kul, men byten är ju inte heller främmande. Tvärt om faktiskt, om vi kan komma överens. Då hellst en ganska fin 1303s förstås. Men som sagt; kärleken är evig. Föremålen växlar... 
Post's attachments
IMG_0052 - Kopia.JPG 223.22 kb, 186 downloads since 2013-03-18

IMG_0148 - Kopia.JPG 259.03 kb, 160 downloads since 2013-03-18
*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*
Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879