1 Senaste redigerad av robbanonline (2013-02-28 13:40:14)

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/385907_355491761232373_418010751_n.jpg

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

2

Trevligt värre! Som vw fantast bofast på Åland så skulle jag gärna vilja veta mera om denna träff......

3

coolt!

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

4

Todi skrev:

Trevligt värre! Som vw fantast bofast på Åland så skulle jag gärna vilja veta mera om denna träff......

Passar som handen i handsken för dig med en sån träff där...... ICQ/ad . Nu får du sätta fart och bli färdig med alla dina typ2:or. Även spliten...... ICQ/ag

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

5

Perra skrev:
Todi skrev:

Passar som handen i handsken för dig med en sån träff där...... ICQ/ad . Nu får du sätta fart och bli färdig med alla dina typ2:or. Även spliten...... ICQ/ag

Ja det gör ju det  ICQ/ag

6

Synd att man är busslös då...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

Synd då missade vi den träffen... Man kan inte åka 63mil + färja med en husvagn efter och en tvååring sittande och tjöta jämte

Hillbilly VW Of Sweden - För den svenska landsbygden

8

Kvist skrev:

Synd då missade vi den träffen... Man kan inte åka 63mil + färja med en husvagn efter och en tvååring sittande och tjöta jämte

Färjan tar ju bara 2h enkelväg  ICQ/ab

9

Jo men de är drygt 50mil till färjan... Ordna en ny färjeförbindelse från göteborg för samma pris och ja kommer de lovar ja!

Hillbilly VW Of Sweden - För den svenska landsbygden

10

Kvist, du är bara snål

11

Jättesnål.

Fast det är väl snålmicke som sett till att han har 13km till träffen ICQ/ad

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

12

Haha det är väl inga problem!!

Se det som en trevlig utflykt,
http://i1059.photobucket.com/albums/t425/beetlemic/scc2010withearlybay085.jpg

Todi du åkte ju ned till Göteborg efter baybussen kom hem besiktade den ett par veckor senare tog vi den över till till Sverige igen och styrde kosan till SCC 2010 på vägen så köpte vi en fin husvagn..så ska man ha äventyr och gillar att använda sina bilar då är inte avståndet av någon större betydelse...

http://i1059.photobucket.com/albums/t425/beetlemic/scc2010withearlybay114.jpg

//micke

If it sounds good it is good!

13 Senaste redigerad av Micke Aktö (2013-03-02 17:26:15)

Kvist skrev:

Jag respekterar att du inte vill åka så långt men måste ändå försvara att det går.

Vi åkte sommaren 2012 genom Tyskland, Italien, Frankrike & Schweiz, ca 200 mil med en 1 1/2 åring i splttbus, man får ta det som en rejäl utflykt.

Förresten, Emma är väl äldre än 2   Default/lol

dasauspuff
1964 Typ 2

14

Kommer man ombord den färjan me en sänkt buss..?

Buy the ticket, take the ride... - HST

15

Löf skrev:

Kommer man ombord den färjan me en sänkt buss..?

Det gör man men du måste köra lite sidledes upp för rampen. Är den riktigt låg så be passagerare gå ur bilen också.

16

Klassas en Teijo som typ2?  ICQ/ae

-59 Ghia, -64 Bubbla, -65 Bubbla, -67 Buggy, -73 K70, -76 Teijo, -56 Simpson

17

OA70 skrev:

Ja det gör den i det här fallet  ICQ/ad

18

Todi skrev:
OA70 skrev:

Ja det gör den i det här fallet  ICQ/ad

Default/lol

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

19

Om man ska åka norrifrån (Boden) till Åland, vore det kortast (i körda mil) att köra till Umeå ta färga Umeå-Vasa och köra ned till Åbo och sedan färga till Åland eller tragla sig ner hela E4:an och färga över?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

20 Senaste redigerad av Todi (2013-03-16 22:04:55)

Jan-Iver skrev:

Om man ska åka norrifrån (Boden) till Åland, vore det kortast (i körda mil) att köra till Umeå ta färga Umeå-Vasa och köra ned till Åbo och sedan färga till Åland eller tragla sig ner hela E4:an och färga över?

Du vinner både i tid o pengar om du kör hela vägen ner efter E4 o tar färjan över från Grisslehamn i Norrtälje!! Ett råd till dig också är att du skall boka bilplatsen T/R med färjan. Det är turist säsong på Åland o det kan vara svårt att komma över obokad....http://www.eckerolinjen.fi/sv/default.aspx

21

Todi skrev:
Jan-Iver skrev:

Du vinner både i tid o pengar om du kör hela vägen ner efter E4 o tar färjan över från Grisslehamn i Norrtälje!! Ett råd till dig också är att du skall boka bilplatsen T/R med färjan. Det är turist säsong på Åland o det kan vara svårt att komma över obokad....http://www.eckerolinjen.fi/sv/default.aspx

Ok, enligt google maps är det 932 km Boden-Norrtälje, har som mest kört 29 mil enkel väg med bussen och det var de längste milen jag nånsin kört men mitt mål är att ta mig till Åland på något vis  ICQ/ab Boden-Umeå = 29 mil plus Vasa Åland drygt 40... kanske dyrare men då får jag ju se lite av Finland med och ca 20 mil kortare biltur om man inte räknar färgesträckorna...

Någon fler från norr som ska ta resan?

22

Jan-Iver skrev:
Todi skrev:
Jan-Iver skrev:

Ok, enligt google maps är det 932 km Boden-Norrtälje, har som mest kört 29 mil enkel väg med bussen och det var de längste milen jag nånsin kört men mitt mål är att ta mig till Åland på något vis  ICQ/ab Boden-Umeå = 29 mil plus Vasa Åland drygt 40... kanske dyrare men då får jag ju se lite av Finland med och ca 20 mil kortare biltur om man inte räknar färgesträckorna...

Någon fler från norr som ska ta resan?

Ja Finland är helt klart sevärd o har du tid så skall du självfallet ta den vägen. Men du skall räkna med att båtbiljetterna över från Umeå - Vasa och Åbo - Åland är inte billiga denna årstid!

23

Det är nog klart billigare att åka genom Sverige, dessutom är vägavsnittet mellan Vasa och Åbo ingen höjdare tycker jag..
Båtbiljett mellan Åbo-Mariehamn ligger säkert på 5-600,-sek enkelväg.

Åk buss ner  genom Sverige, du har mycket VW folk längs vägen som säkert kan bistå om det blir problem och sån trygghet  kan va mycket värd...

Välkommen till ön!

//micke

If it sounds good it is good!

24

Bestämmer du dej för att åka via Finland så finns det även vägsupport på denna sida...  ICQ/ag

-59 Ghia, -64 Bubbla, -65 Bubbla, -67 Buggy, -73 K70, -76 Teijo, -56 Simpson

25

OA70 skrev:

Bestämmer du dej för att åka via Finland så finns det även vägsupport på denna sida...  ICQ/ag

Kan ju bli en av varje  ICQ/ab