1

Hej gott folk !

undrar lite va ni har för åsikter om vilket håll man ska vända sig för en ordentlig växelspak till mitt 1303 projekt.
med växelläges förkortningskittet blir det ju OMÖJLIGT att växla fort , vilket vara själva tanken med det hela från själva början.

vill inte ha något som ser direkt vintage ut utan hellre stelt o industriellt om man nu kan lämna några önskemål. funktion före form gäller ju dock som vanligt.

tips tips tips

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

2

SCAT Dragfast funkar bra att växla snabbt med..

3

http://www.vintagespeed.com.tw/SportShi … -main.html

ICQ/ab

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

4

En äkta Hurst, perfekt för riviga starter. ICQ/ab

http://peterclevarp.blogspot.se/2012/04 … lspak.html

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

5 Senaste redigerad av MrPete (2013-03-13 12:40:29)

Själv har jag en sån här, lättinstallerad och 40% kortare lägen. Jag tycker att spaken är i kortaste laget till originalstolar, men blir nog riktigt bra om man kommer ner något i andra stolar.

http://api.vwheritage.com/_img/large/210532_01_large.jpg

Ganska lik, men jag skulle ändå hellre ha en sån här Gene Berg istället för EMPI-spaken
http://www.rjvolksperformance.com/uploads/8/1/2/6/8126526/9699359.jpg?213

Alt. en Scat dragfast då
http://www.status-vw.co.uk/shop/contents/media/shift05.jpg

6

Scat dragfast är lite krånglig att få till bra. Finns en tråd hur man modifierar den på ett forum jag inte kommer ihåg namnet på... Kollar ikväll.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

7

Scat är snabb och bra. Går bra att fullgasväxla med.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Gene Berg - bra skit. Funkar i alla lägen.

9

CSP- Bra tysk kvalitet ICQ/ab

(o\ ! /o)

10

JBlom skrev:

Scat dragfast är lite krånglig att få till bra. Finns en tråd hur man modifierar den på ett forum jag inte kommer ihåg namnet på... Kollar ikväll.  ICQ/ab


http://www.shoptalkforums.com/viewtopic … p;t=117964


Hur man moddar  scat spaken.

1/11 56 Resto.

11

Jag har en scat dragfast och kan då säga att ja e nöjd med den...nästan så man inte behöver koppling  ICQ/ad

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

12

Denna borde tillgodose din önskan om utseende: http://raceshifter.de/

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

13

Klart fräcka spakar, kostar en slant bara.. Från 299€ ICQ/ae

14

Oljefläck skrev:
JBlom skrev:

Scat dragfast är lite krånglig att få till bra. Finns en tråd hur man modifierar den på ett forum jag inte kommer ihåg namnet på... Kollar ikväll.  ICQ/ab


http://www.shoptalkforums.com/viewtopic … p;t=117964


Hur man moddar  scat spaken.

Japp. ICQ/ab

Mera känd som jb...

15

Ja det lutar åt en scat dragfast helt klart fastän den utseendemässigt är som det som kommer ut efter acetonlavemang :-)  man får väl modifiera den helt enkelt

Tack allihop som tagit sig tid att svara på min fråga

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

16

jag har Gene Berg i min oval och är nöjd.

17

ja gene berg spakarna är uppenbarligen fina det är helt klart..... oj oj oj . bestämma sig o bara beställa tror jag är enda rätta

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

18

Den här är manlig  ICQ/af

http://i49.tinypic.com/30dc5te.jpg

19 Senaste redigerad av Mohawk (2013-04-05 16:38:51)

Gene Berg GB6714 end of discussion om du vill sitta normalt och växla utan att hänga framåt ICQ/ab

20

Det beror ju rätt mycket på vilken bil det gäller och om man sänkt stolen eller ej.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

21

Hejsan! Jag håller med Sverker - det viktigaste för snabba växlingar är hur man sitter förhållande till spaken och att den sitter fast ordentiligt! Jag körde race 5 säsonger med en SCAT dragfast som fungerade mkt bra, MEN den krävde en del bearbetning för att fungera perfekt. Har nu till min nya Pro Stock köpt en CSP spak och den behövde ingen justering överhuvudtaget! Vad du gör - lägg tid på att justera in den perfekt, det är inget kul att förlora ett race på att du missar en växel. Kör du dessutom utan någon form av prorings och behöver koppla ur blir det än mer känsligt.
Annars är det nog mkt en smaksak - GB är ju topp också!
ICQ/ab
Johan

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

22

Jag är inte ute efter en dragracing spak egentligen utan en som är lättväxlad och korta lägen
Min bil byggs ju för att åka fortare än vad man får eller bör på jättkrokiga vägar ochbana

:-)

Scat dragfast verkar likt förbaskat vara den alla iallafall inte hatar

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.