Hej !
Har nu sedan en tid tillbaks med stor glädje läst andras projekt här på forat och tycker det är dags att försöka delge er andra om mina projekt.
Några av er har jag träffat IRL, bla Landelius, Barndoor51, Edström, Oljefläck, MangeW, Mogge mm.
Har hållt på i ett antal år med Vw (både byggt renoverat o sålt genom åren) haft uppehåll ett antal år och har sedan en tid tillbaks givetvis åkt dit igen. Har ett antal "hyllvärmare" i form av både delar o bilar som nu måste iscensättas.
Har tidigare haft ett gäng splitbussar men denna gången jag dit på en Bay pickup, vilket var nytt för mig. Tanken var ha en vettig ”brukspickis” för allehanda husprojekt mm.
Detta är skrivet retroaktivt, så med facit i hand har detta projekt spårat ur mer o mer efter tidens gång.
Så,,,,denna vagn köptes av en ovan nämnd man utanför Jönköping för Ca:ett år sedan.
Den sattes på "tork" i några månader sedan börjades det så sakteliga.
In på "torken" bredvid Ghian o några andra trevliga vagnar i nya lokalen.
Jag började med att rensa flaket, tog bort ruttna träribbor samt skruvar och nitar.
Lemmarna var i ett bedrövligt skick (Som alltid på en Pickup ?) Sneda o vinda.
Osså flaket, rosthål o buckligt efter många års tjänstgöring, Plåt beställdes från CSP.
Balken under fick också riktas.
Jag använder Hagmans gula 2 komponent som grund, suverän färg med bra rostskydd men luktar skit.
Även hytten i flakhöjd var ganska kraftigt intryckt, antaligen efter osurrad last på glid. Förvånsansvärt vilken klen konstruktion det är här.
Svetsade därför dit en förstärkningbalk bakom stolarna i hytten.
Fortsättning följer,,,,,

Hursomhelst så har det hänt en del sen sist, mestadels är det rost o riktarbete som tar all tid.

Tänkte försöka använda lite av det man hade hemma,,, dessa Advantige-fälgar fanns kvar från min Audi A6.