26

anton_e skrev:

Tack vare Niklas Larsson fick jag tag på dessa bilder som är inscannade från ett gammal nummer av Porsche 356 klubbens medlemstidning. Tusen tack Niklas!

http://www.antoneklund.se/smaland.jpg

http://www.antoneklund.se/hosk.jpg

Varsågod! Toppenkul att bilen är "hemma". Du är helt rätt ägare till den här bilen med dess fantastiska historia. Kommer bli toppen att följa.

Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://luftkyld.blogspot.com/
Instagram: Luftkyld

I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff

27

Grattis Anton!!
Hatten av.
Blir spännande att följa denna renovering, när du börjar.  Jag måste hålla med opec att det är ju lite så att man blir avundsjuk, en 50tals porsche klingar högt på min önskelista!
Lycka till med bilen.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

28

Inte utan att man blir avis på denna!

Grattis! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

29

Riktigt kul att det blev av till sist! Lycka till med köpet - jag står mer än gärna till tjänst med info, tips och annat surr ICQ/ab

"Daddy Cool"

30

Tack grabbar!

Jag har börjat inventera lite lådor och hittar en del godis eftersom! Det kanske inte är så intressant för er egentligen men det är bra (och dåligt) för mig att se om något saknas.

Inredningen är bättre än vid första anblick. Inte en reva på någon av stolarna. Med lite tvätt och gnuss kan de nog bli riktigt fina! Annorlunda färg ICQ/ab

http://www.antoneklund.se/pdelar16.jpg

Vilken stjärna tidigare ägare har varit som märkt upp det mesta lådor/påsar

http://www.antoneklund.se/pdelar.jpg

Blingbling lådan,

http://www.antoneklund.se/pdelar2.jpg

http://www.antoneklund.se/pdelar3.jpg

http://www.antoneklund.se/pdelar4.jpg

Färgstänk på ena mätaren, hoppas det går bort.

http://www.antoneklund.se/pdelar5.jpg

Tyvärr är ena ventilationsrutan bak sprucken.

http://www.antoneklund.se/pdelar6.jpg

http://www.antoneklund.se/pdelar7.jpg

Fina former

http://www.antoneklund.se/pdelar8.jpg

http://www.antoneklund.se/pdelar9.jpg

http://www.antoneklund.se/pdelar10.jpg

http://www.antoneklund.se/pdelar11.jpg

Frän detalj med vävtyget på baksidan.

http://www.antoneklund.se/pdelar12.jpg

Mock up ICQ/ab

http://www.antoneklund.se/pdelar13.jpg

http://www.antoneklund.se/pdelar14.jpg

Riktigt fin nummerskyltsbelysning och en trött huvudbromscylinder

http://www.antoneklund.se/pdelar15.jpg

Trodde dessa pärlor saknades först men hittade dem i sista lådan!

31

Allt som hamnar i denna tråden är intressant för oss! ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

         Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

32

Ser ut som det går att få ordning på det mesta.

Tips:
Bilen är ju registrerad som en 1600 Super, om detta är korrekt så skall varvräknarens rödmarkering börja vid 5000rpm, den på bilden börjar vid 4500rpm och är då till en 1600 Normal.
För att verkligen vara säker på om det var en S eller N 1956, kan du ju ordna ett COA från Porsche, där står det oftast hur bilen var levererad från fabrik.

33

Tack för tipset! På första reg beviset från 1956 står det 1600 super. Men det kan ju vara värt att kolla upp, hur går man tillväga?

34

Fantastiskt nice anton. Kommer bli kul å följa. Härlig vagnpark du har nu. ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

35

Anton

Jag har skaffat mina via Porsche USA, har gått ganska smidigt.
En del säger att det skall gå bra att kontakta Porsche Sverige och få det den vägen.
Någon har nämnt att det skall gå genom det land där bilen såldes som ny.

Det är med stor sannolikhet en Super, men COA kan ju även visa att det kan ha varit någon spännande extrautrustning såsom, Carrera stolar och/eller bromsar...........

Har du satt någon tidsplan på ditt nya projekt?

36

Anton, ryser!  ICQ/ag

Testa maila Manne på Porsche Sverige för COA.

[email protected]

37 Senaste redigerad av Demian (2013-03-12 22:22:23)

Goopher tipsade mig om att ta Certificate of Authenticity från England. Han fick sitt därifrån. Men dom vill att man ska skicka en check på 65£, och sedan så har det runnit ut i sanden för min del.

Berätta gärna om du får fram ett genom Sverige.

Här har du en länk där det står om det.

http://www.porsche.com/uk/accessoriesan … henticity/

38

Ska testa Manne som Jesse tipsade om. Fick det nya reg beviset idag, skönt!
6 ägare inkl bilhandlare
I första ibruktagande 1956-01-01
Handelsbeteckning Porsche 1600 super
55 kW
850 kg tror min B väger mer.

39

Härligt! Jag har nog en extra sidoruta - inte kanonskick men funkar nog. Hör av dig om du är intresserad. Jäklar, vad nice att det mesta verkar finnas. Bara bakljus och blinkers är ju en galen summa om man ska ha tag i original.

"Daddy Cool"

40

Det där ser riktigt intressant ut! Sådana här projekt finns bara inte!!
Bara att önska lycka till, kommer bli roligt att se framstegen allt eftersom ICQ/ad

Läs inte detta.

41

Intressant! Vars har du läst det? Mina ser ut som de här http://www.ebay.com/itm/2-RED-TAIL-LIGH … 3ccf0ec9f6

42

Mångårig kunskap tror jag är en del av svaret...

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

43

Allt jag önskar mig är 1st 356 och du har TVÅ  ICQ/am
Att livet är orättvist bekräftas ännu en gång.
Lycka till med denna klenod.
Jag följer dina uppdateringar med spänning ICQ/ab

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

44

AxelAndersson skrev:

Anton

Jag har skaffat mina via Porsche USA, har gått ganska smidigt.
En del säger att det skall gå bra att kontakta Porsche Sverige och få det den vägen.
Någon har nämnt att det skall gå genom det land där bilen såldes som ny.

Det är med stor sannolikhet en Super, men COA kan ju även visa att det kan ha varit någon spännande extrautrustning såsom, Carrera stolar och/eller bromsar...........

Har du satt någon tidsplan på ditt nya projekt?

Nu har jag fixat ett COA från Porsche Sverige! Galet vad de kan ta betalt för ett A4 papper. Motorn som bilen levererades med hade motornummer 80437 som vad jag förstår är en 1600 super. Ingen extrautrustning, kulör polyantaröd.

http://www.passion356.com/IMG/jpg/av_rp.jpg

45

anton_e skrev:
AxelAndersson skrev:

Anton

Jag har skaffat mina via Porsche USA, har gått ganska smidigt.
En del säger att det skall gå bra att kontakta Porsche Sverige och få det den vägen.
Någon har nämnt att det skall gå genom det land där bilen såldes som ny.

Det är med stor sannolikhet en Super, men COA kan ju även visa att det kan ha varit någon spännande extrautrustning såsom, Carrera stolar och/eller bromsar...........

Har du satt någon tidsplan på ditt nya projekt?

Nu har jag fixat ett COA från Porsche Sverige! Galet vad de kan ta betalt för ett A4 papper. Motorn som bilen levererades med hade motornummer 80437 som vad jag förstår är en 1600 super. Ingen extrautrustning, kulör polyantaröd.

http://www.passion356.com/IMG/jpg/av_rp.jpg

Underbart läcker färg!

Stämmer att motornumret 80437 är en S från 1956. Och med den svåra men coola Hirth-vevaxeln som fanns i Carreramotorerna men även satt i S-motorerna det året.

Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://luftkyld.blogspot.com/
Instagram: Luftkyld

I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff

46

Ha, den där tittade jag på för typ 15 år sedan men då ville han inte sälja.
Var och frågade några gånger till men alltid ett nekande svar.

Stod i Arvidsjaur eller hur? Killen hade radioaffär på den tiden.
Var det inte en nummerlapp från SSK på huven fram ?

Kul att den kommer ut på vägarna igen.

47

Stämmer bra. Han har inte kvar radioaffären längre. Jag och den tidigare ägaren hade gemensamma bekanta och på den vägen blev det affär, men lite svårövertalad var han nog allt! ICQ/ab Jag har sett någon bild med den nummerlappen på men tror inte den var med.

Ja om och isåfall när den kommer ut på vägen låter vi vara osagt ICQ/ab

48

Igår hände en häftig grej. Jag fick mail från sonen till kartläsaren som Bo Landberg hade med sig under Monte Carlo rallyt. Hans dotter (barnbarnet till kartläsaren) hade hittat några tidningsurklipp om vad hennes farfar och Bo Landberg hade varit med om under rallyt. Jag väntar med spänning på vidare information ICQ/ab

49

Skoj ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

         Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

50

anton_e skrev:

Igår hände en häftig grej. Jag fick mail från sonen till kartläsaren som Bo Landberg hade med sig under Monte Carlo rallyt. Hans dotter (barnbarnet till kartläsaren) hade hittat några tidningsurklipp om vad hennes farfar och Bo Landberg hade varit med om under rallyt. Jag väntar med spänning på vidare information ICQ/ab

Jäklars va kul. Speciellt med tanke på den bilens historia så är det ju extra kul att få fler pusselbitar till historien.

Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://luftkyld.blogspot.com/
Instagram: Luftkyld

I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff