1

Hur ställer sig bilprovningen till om jag tar bort katalysatorn på min transporter  av årsmodell 1990
skriker dom rakt ut eller  ?? eller går det förklara på ngt smidigt sätt att jag har bytt motor och elektroniken till den
och på nya motorn som jag fick tag på så fanns det ej ngn katalysator  eller hur ska man gå tillväga  ??
tips mottages  tacksamt

//sunlight

2

-89 och nyare kan du inte ta bort katten på.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3

Det gäller väl bara personbilar och inte lätta lastbilar?
Men om det är en personbilsreggad buss så....

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00

4

Tror inte man får ta bort den på tidigare årsmodeller, men den behöver inte fungera före 89.

5

Man kan alltid tömma katalysatorn och hoppas att CO är tillräcklig låg ang . kravet.

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

6

Jag är mest nyfiken på hur lamdasonden funkar utan kat. Känns som att hela insprutningssystemet måste bytas till ett katalysatorlöst, men jag kan inte detta, därför undrar jag.  ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

7

kee skrev:

Jag är mest nyfiken på hur lamdasonden funkar utan kat. Känns som att hela insprutningssystemet måste bytas till ett katalysatorlöst, men jag kan inte detta, därför undrar jag.  ICQ/ad

Hmmm.. Va?
Detta får du ju gärna utveckla.
Vad skulle lambdasonden ha med katten att göra?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|