Anngående karosskit ska man blåsa på med rostskyddsprimer först o kitta svetsskarver efter eller kan man kitta först?
Först bra rostskydd sen kitt..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Ok det var det jag misstänkte.Satt o läste en annan tråd o såg att han kittade först
Du skulle inte kunna dela med dig av artikelnummret på svetsprimern, tänkte köpa mig en burk av denna då den verkar vara den enda vettiga primern.
Och det kan ju vara bra med nummret om den bakom kassan inte är så hemma på sånt.
/Fredrik
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Det som står på tur på att göra listan är att 1;plocka ur framrutan utan att spräcka den kostnader har man ändåså det räcker.Tänkte sätta en mattkniv i gummit på utsidan och skära runt sedan trycka utåt.Rätt eller fel? Finns det nått säkrare sätt. 2.slipa svets i bagaget bakom baksätet.3;sen ska jag få ner karossen på golvet så jag kan plocka av caben.Som den står nu kan jag inte fälla upp caben så jag kommer åt att lossa caben den slår i taket..Hur det sitter i bak mot karossen vet jag inte ? Har det nått med spännvajrar att göra?.4 Sen blir det cabbalkar nya inner skärmar ny torped ny reserv hjul balja och ny front.
Ja det måste det vara, tackar så mycket imorrn blir det en resa till Volvo 
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Lättast är de att skära ur rutan. Så gjorde ja iaf på bakrutan.
Ragtop 60 No name
Skära ut rutan på insidan, sedan e det bara att trycka ut den lite lätt.
Niklas o leguanen rutan är hel 
Har försökt att ta mycket bilder och anteckningar så det blir så enkelt dom möjligt att montera nya caben när fet är dags

















