1

har kommit över en honda mb5 som var en dröm-moped när jag var 15 bast. söker lite delar till denna men det som är mest akut är en kickaxel. sitter samma motor på mt5 så har du en reservdelsmotor köper jag gärna den. i andra hand är allt av intresse till mb5 och visst trim.

070-2923919 eller pm

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

2

Trevligt med MB5 ICQ/ab
Jag körde många snabba mil på mina MB5 när det begav sig...

MB har en annan kick än MT, och jag har för mig att kickaxeln kan vara tunnare oxå?
Nu var det över 20år sen jag skruvade MB5, så minnet sviker en del. Men det kan ju vara värt att kolla upp om du hittar en MT motor.

Det är lite annat som skiljer MT & MB motorer, tex att MB har ett främre motorfäste(som inte används ICQ/ab ) och att MB har varvräknardrev i sidokåpan.

Jag drömmer oxå om en MB igen... Nångång ska jag oxå hitta en...

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Vad är det för färg på den? Hade en svart med gulddekaler å toppkåpa.....dom svarar bra på trim. En polare fick sin att gå 120km/h enligt bil och det fanns mer att plocka ur den.....som jag fattat var svarta med gulddekaler och vita med röda dekaler som ovanligaste.
Sätt gärna in bilder...

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

4

lasslo skrev:

Det är lite annat som skiljer MT & MB motorer, tex att MB har ett främre motorfäste(som inte används ICQ/ab ) och att MB har varvräknardrev i sidokåpan.

.

Stämmer bra.....mt5 har ju inte varvräknare men i övrigt är dom ju likadana.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

5

Mb5ab har ju underliggande avgas också.

Jag hade en Mt5a och Gud vad jag saknar den ICQ/ac

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

6

Kolla med mopdfantasterna i Hjo dom har det mesta. Om det inte fins i shoppen så ring så brukar det fixa sig.
http://www.mopedfantasterna.se/index.ph … mitstart=0

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

7

Jag har en hel röd/vit mt5:a i delar, vevstaken är slut i motorn och tändsystemet ger ingen gnista men motorn är hel för övrigt.
Finns några mer eller mindre bra cylindrar,avgassystem reeds och förgasare.
Kan inventera och ta kort om du är intresserad , kan jag tänka mig att byta allt mot en trimvänlig motor att hänga i en Monarped men det går bra med cash också. Lär fundera ut vad jag vill ha bara i såna fall ICQ/ab

8

tack för alla tips. är nog fel info jag fick ang mt/mb. denna är vit med röda dekaler. 3 ekrade fälgar. cylinder, kolv borde vara samma iallafall då det säljs på samma artikelnr. större cylinder och kolv än original kanske du har franke? avgassystem eller åtminstone anslutningen till cylindern behövs.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

9 Senaste redigerad av Alex82 (2013-03-11 09:34:32)

Fredde.B skrev:
lasslo skrev:

.

Stämmer bra.....mt5 har ju inte varvräknare men i övrigt är dom ju likadana.

Hade en mt50 när jag va påg o vill minnas att de där främre fästet under motorn inte va till nått där heller.
Motorn måste ha använts i något ytterligare eftersom fästet trotts allt finns där i blocket.

Körde runt lite utan skruven i fästet på toppen o de tog inte lång tid innan jag knäckte ramen

10

i det stora hela tror jag blocket är samma. varvräknaren är specifik på mb5. verkar otroligt om kickaxeln inte skulle vara lika? 15 eller 16 mm var den på denna. är provisoriskt lagat nu med splinesdel från en kinamotor med kick men byter på sikt.

11

jn skrev:

tack för alla tips. är nog fel info jag fick ang mt/mb. denna är vit med röda dekaler. 3 ekrade fälgar. cylinder, kolv borde vara samma iallafall då det säljs på samma artikelnr. större cylinder och kolv än original kanske du har franke? avgassystem eller åtminstone anslutningen till cylindern behövs.

Jag har nog ingen cylinder som jag kan sälja med gott samvete, dom flesta har gängpaj i ett eller flera hål och cylinderloppen är delvis repiga eller har vändkanter.
Har ropat in diverse olika cylindrar på Tradera och vad som är gott skick uppfattas väldigt olika har jag märkt  ICQ/ad
Avgassystem har jag bara ett men hör till mopeden så det säljer jag tyvärr inte löst.

12

ny kolv är beställd så länge för att köra med den. blir nog lite större sen. men just flänsen eller avgassystem överhuvudtaget har jag inte hittat några nya. om nån vet vart man får tag i så tas tips gärna emot.

13 Senaste redigerad av Wompa (2013-03-11 18:33:35)

Tada!!!

http://www.trimbutiken.se/honda/avgas-system/

ICQ/ag

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

14

tack för tipset men inget originalsystem i svart tyvärr och ingen kickaxel men båda fanns på www.50cc.nl så det får bli en order därifrån.

15

Aha, var det sånt du letade efter ICQ/ad

Annars har du: www.motoimport.nl

Skitschysst Holländare som har ALLT!!!

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

16

tackar, ska kolla där med. rätt skönt projekt. en moppeguru i byn som skruvar ihop den medans jag ordnar delar. var dit med en låda nos-prylar i veckan.  ICQ/ab

17

hitta en effektkrök på garagevinden när jag förpassa mina vinterhjul upp där.. intressant?

18

pris?

19 Senaste redigerad av Alex82 (2013-04-16 18:40:50)

Bud?  ICQ/ag

Glömde nämna att kröken är till med MT förresten. Kanske inge intressant då?

20

Alex82 skrev:

Bud?  ICQ/ag

Glömde nämna att kröken är till med MT förresten. Kanske inge intressant då?

200 kr? var finns den?

21

Jag har en röd frontkåpa med vindruta och lyse om det kan vara intressant.

22

är du ute efter mb 5 grejer så har jag mycket till mt motor och mycket mer .

vw typ3 fastback

23

jag har en kickaxel

vw typ3 fastback

24

har en hel motor du kan få köpa med tend system  ICQ/ab och et yasuni r2 avgas som passar på mt mb och en hel del andra trim grejer ICQ/ag

vw typ3 fastback