du har inte bytt väg till jobbet eller drastiskt bytt körstil med lite tyngre fot på gaspedalen
? Eller ett räknefel, eller mätfel (fel på bensinpumpen när du tankade sist, fel på trippmätaren, nåt sånt)?
Mystiskt!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Ovanlig ökning av bensinförbrukning !
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
du har inte bytt väg till jobbet eller drastiskt bytt körstil med lite tyngre fot på gaspedalen
? Eller ett räknefel, eller mätfel (fel på bensinpumpen när du tankade sist, fel på trippmätaren, nåt sånt)?
Mystiskt!
är det inte 12liter per tankning (lr har jag tänkt fel) och det är massor det har du nog märkt i oljan
Jag gissade 15 liter och det skulle man märka....
Har du kollat så att inte tanklocket är helt tätt så att det blir vacum i tanken ?
Jag har en std tanklock med lås....
Märker inget vakuum när jag ta bort tanklocket.
?
Eller ett räknefel, eller mätfel (fel på bensinpumpen när du tankade sist, fel på trippmätaren, nåt sånt)?
Mystiskt!
Jag har tankat och beräknat 3 ggr och tanker alltid tills det rinner över. Tripmäteren kan inte visa för mycket; den är antingen hel eller trasig, eller hur?
Visst kan trippmätaren visa fel, men det är nog ganska ovanligt. Du har inte bytt däck?
Du har inte bytt däck?
Inte än, kör fortfarande på vinterdäck 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Ovanlig ökning av bensinförbrukning !
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.