Tjenare tjenare! Richard Redlig heter jag, 21 år gammal från Oravais(ligger 50km norr om Vasa om det nu hjälper nån) Jobbar som svetsare/underhållsmontör på en sandpappers och slipmaterials fabrik. Har nyligen fått ett brinnande intresse för slammade bubblor och köpte min första för nån vecka sen,en standard 74a blev det som första projekt:)
Kul, släng upp en byggtråd ska bli inressant att se hur man slammar en sådan 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Hej . Niklas heter jag bor på västkusten i Tanumskommun..49 år har inhandlat en styck 72a bubbla förra året. som ja använt
den andra hobby bilen fick stå kvar i garaget. medlem i fläkt i väst här på kusten är en liten skara gamla vänner som är med i den .
så nu är de motor byte på gång samt en del annat som får åtgärdas så får se hur den blir 
Roligt med folk ifrån gränstrakterna! Välkommen!
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld
Hej. Heter Ulf, är 55 år. Bor på Öland med familj och folkvagnar plus div andra, mest luftkylda maskiner. Köpte första VW:n 1976, en 55a som jag körde med några år. Fixade iordning det mekaniska för två år sedan och besiktade. Känns som man är 19 år igen när man är ute och kör. Har även en 50a som jag renoverade för 16 år sedan. Ja, så har jag förstås några till som står i dvala. / mvh Ulf
Hej. Heter Ulf, är 55 år. Bor på Öland med familj och folkvagnar plus div andra, mest luftkylda maskiner. Köpte första VW:n 1976, en 55a som jag körde med några år. Fixade iordning det mekaniska för två år sedan och besiktade. Känns som man är 19 år igen när man är ute och kör. Har även en 50a som jag renoverade för 16 år sedan. Ja, så har jag förstås några till som står i dvala. / mvh Ulf
Ulf Isaksson?
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
vwulf skrev:Hej. Heter Ulf, är 55 år. Bor på Öland med familj och folkvagnar plus div andra, mest luftkylda maskiner. Köpte första VW:n 1976, en 55a som jag körde med några år. Fixade iordning det mekaniska för två år sedan och besiktade. Känns som man är 19 år igen när man är ute och kör. Har även en 50a som jag renoverade för 16 år sedan. Ja, så har jag förstås några till som står i dvala. / mvh Ulf
Ulf Isaksson?
Japp
Stefan Sundström?
kisavw skrev:vwulf skrev:Hej. Heter Ulf, är 55 år. Bor på Öland med familj och folkvagnar plus div andra, mest luftkylda maskiner. Köpte första VW:n 1976, en 55a som jag körde med några år. Fixade iordning det mekaniska för två år sedan och besiktade. Känns som man är 19 år igen när man är ute och kör. Har även en 50a som jag renoverade för 16 år sedan. Ja, så har jag förstås några till som står i dvala. / mvh Ulf
Ulf Isaksson?
Japp
Stefan Sundström?
Ja det stämmer, allt väl?
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Jag ska väl presentera mig jag med. Peter Hindén var namnet som mina föräldrar döpte mig till 1973, så om jag räknar rätt så är jag 39 år. Jag bor i metropolen Björbo, mitt i Dalarna och har länge velat haft en bay-buss. Så i september hittade jag min drömbuss( nja, men kan väl bli
) en blå bay från 1975 med en 2 liters insprutare i från ´78. När jag inte ligger på rygg under bussen i mitt trånga garage så brukar jag vara ute med mitt band Dökött och spela lite. Min andra hobby är veteranmopeder som jag har alldeles för många av. Dom får nu komma i andra hand då bussen har första prioritet. Tyvärr så är jag bättre på att meka gamla Puchar och monarker än gamla folkabussar, men man lär så länge man har en lever 
335 2012-12-20 18:15:18 Senaste redigerad av KG DAHLBERG (2013-01-12 16:25:00)
Hej,
jag heter Anders Dahlberg, har köpt mej en 60:a Karmann, körde karmann på 80 talet ( en 64:a kupe).
Har alltid sedan jag var barn ( 60/70 talet ) haft en stor förkärlek för Karmann.
Bor i sundsvall.
Hej
Micke Persson heter jag, bor i Malmö och har nyligen efter lång tids letande lyckats köpa en T3 Syncro 86.
Har under många år ägnat mig åt Offroadkörning mestadels med Jeep.
Men intresset har svängt över mot äventyrskörning light, därför ska den inredas till camper med offroadstuk.
Ägnar nu mest tid åt att kartlägga var kunskap om dessa superbussar finns.
Boxerville verkar vara stället
//Micke
Jag ska väl presentera mig jag med. Peter Hindén var namnet som mina föräldrar döpte mig till 1973, så om jag räknar rätt så är jag 39 år. Jag bor i metropolen Björbo, mitt i Dalarna och har länge velat haft en bay-buss. Så i september hittade jag min drömbuss( nja, men kan väl bli
) en blå bay från 1975 med en 2 liters insprutare i från ´78. När jag inte ligger på rygg under bussen i mitt trånga garage så brukar jag vara ute med mitt band Dökött och spela lite. Min andra hobby är veteranmopeder som jag har alldeles för många av. Dom får nu komma i andra hand då bussen har första prioritet. Tyvärr så är jag bättre på att meka gamla Puchar och monarker än gamla folkabussar, men man lär så länge man har en lever
Hmm, då gick du nog i 7:an på Mockfjärdskolan när jag gjorde 9:an där...
/Lars
Heter Gunnar, kallas för "Munken". Född i Borlänge, bor i Västerås. Har jobbat som billackerare i 35 år. Hade tidigare (20 år sedan) en -58 typ 1. Nu har jag en -56 och en -58 (reggad som -59).
Båda ska göras i ordning.
Klicka här,Lite jobb bilder
58 typ1
äckelpekkasin skrev:Jag ska väl presentera mig jag med. Peter Hindén var namnet som mina föräldrar döpte mig till 1973, så om jag räknar rätt så är jag 39 år. Jag bor i metropolen Björbo, mitt i Dalarna och har länge velat haft en bay-buss. Så i september hittade jag min drömbuss( nja, men kan väl bli
Hmm, då gick du nog i 7:an på Mockfjärdskolan när jag gjorde 9:an där...
/Lars
Ja det kan nog hända 
Hallå!
Mikael Eriksson heter jag, 36 år och bor i Ludvika, Dalarna:)
Jobbar som provare/montör på ABB.
Mitt VW/bil-intresse väktes när min bror skaffade en bubbla från -64 någon gång i början på 90-talet. Sen dess har jag varit en stark VW-fanatiker. Och hösten -94 var det dags för mig att få tag i en skaplig 1303:a från -73, som jag rev ner och renoverade den helt och hållet, som sen ett par år senare stog klar. Men under årens lopp så har den genomgått några förändringar tills så som den ser ut idag.
Gillar mest German-look stilen. Men även ev fin 50-tals bubbla eller en split-buss i orginalskick är inte helt fel.
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
341 2013-02-10 20:15:15 Senaste redigerad av Alverby (2013-02-10 20:23:01)
Jag blev först 2013!!!
Anders Alverby född -72 bor norr om Göteborg, i Nödinge (Liten håla med Mc Donalds och System).
Försörjer mig sedan en tid till baka som lager sammansättare på SKF, Innan det så har jag varit gymnasielärare på samma företag.
Har har ägt VWs sedan jag fylled 18, första bilen inköpt av Robert K här på forument. Den har jag fortfarande kvar men den är just nu mycket sorgsen efter att ha stått olackad i en lada dom sista 10 åren. Det är en -59 med ovalruta och soltak och är, skulle bli i klassiskt Cal look stuk som gällde på -90 talet.
Innehar även en 1303 S -73 med sollucka och guld lack, kallas GULDBAGGE. Delvis renoverad och kanske kommer ut på vägaran snart.
1200 -63 med soltak som står totalt nerplockad, den är en bil som jag samlat delar till efter som jag fick tag i en bottenplatta med orginal soltak chassinummer.
Finns även en enkelhytts pick upp från -63, helt orörd och ett riktigt dåligt skick.
Det har under åren även funnits -57 ovlaruta, 1303 -75 och 74, 1302 -71,.
VW intresset har legat lite på is dom sista 5 åren, tröttnade på allt med rost som man hadde (så jag påbörjade en Lotus Super 7 replika). Men har inte sålt av något förutom -57an som jag hadde, någon stans viste jag att jag skulle komma till baka till VW träsket en dag och då hadde jag varit grymt förbannad på mig själv om jag sålt av allt
!!
Efter att ha besökt Fanfest 2012 och även umgåts med David HL här på forumet så är man fast i träsket på nytt
!!
Har också en liten förkärlek till gamla fälgar med Porsche bultmönster, Fuch, Gas burner och JP mm (endast orginal är gott nog).
Lyckas inte så bra med bilder men det kommer!
342 2013-03-04 21:55:18 Senaste redigerad av Saabaero9k (2013-03-04 21:55:55)
Tja mit namn e Ronny har precis köpt mig min första bubbla en halvsliten 65:a som jag tänkt glida runt i i sommar på lite träffar och lära känna lite mer motorintreserat folk att tjata med 
Tudeluuu Alles 
Heter Elisabeth men kallas Fia. ., 30 år gammal med en son p å4 år., långtradar chaufför och bosatt iLuleå men från Västerås från början,,
Är en "garageunge" har sen barnsben vatt me min pappa å meckat å grejjat i garaget.. allt från epa traktorer till JR dragracing , till fösta bilen en gammal Taunus
.,. har alltid haft en kärlek till Bubblan men inte haft ekonomi till å skaffa en.. tills ja FICK en förra sommaren och nu är de allt ja pratar om och spenderar pengar på hehe *ja och min son förståss som e lika frälst som jag*

Coolt alias..
Välkommen! 
late,
in love,
and a little drunk..
Välkommen! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
346 2013-03-10 22:48:59 Senaste redigerad av vwentusiasten (2013-03-10 22:49:48)
Tudeluuu Alles
Heter Elisabeth men kallas Fia.
Kul med mer tjejer flickor kvinnor osv på forumet.
Det pratas i den riktiga världen om att båda könen neutraliserar
Och skapar en bättre arbetsplats. Hoppas det är överförbart på vårdat forum också
Vwälkommen
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Tack alla
hehe tycker ändå "stämningen" här är bra
man har inte blitt "idiot" förklarad än hehe 
Tack alla
Jag upplever stämningen här som väldigt bra! Schysst gäng här, ska väll krävas mycket för att bli idiotförklarad! 
TjejApa skrev:Tack alla
Jag upplever stämningen här som väldigt bra! Schysst gäng här, ska väll krävas mycket för att bli idiotförklarad!
hehe har upplevt de i andra forum, iofs så kanske målgruppen e anorlunda på ett vw forum än ett BMW forum hehe men men ja grinar inte för de..
trivs här iaf 
smet skrev:TjejApa skrev:Tack alla
hehe har upplevt de i andra forum, iofs så kanske målgruppen e anorlunda på ett vw forum än ett BMW forum hehe men men ja grinar inte för de..
trivs här iaf
Klart vi här på boxerville är trevwliga! 
Välkommen!