26

jn skrev:
Micke Aktö skrev:

Det är väl inte utan anledning att Stockholm är SUV-tätast i landet?

kan även bero på att stockholmare har liten K**.     ICQ/ag

Jorå, men jag och några till ståckhålmare kör inte SUV så då måste ju...  Default/lol

Tur man inte bor i detroit iallafall, där är ju pengarna slut och man åker väl ned i ett slukhål och försvinner om man har otur...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

27

Som x-stockholmare (född där) som kör ur-suv kan jag konstatera att det stämmer då den inte är över 20cm Default/hmm

Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

28

Vill bara tillägga att skoterleden i Malungsfors var slät som ett salsgolv idag. Min Yamaha BR250TF gled fram som på moln. Luftkylt såklart.

http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/nisslars/IMG_9573_zps64963213.jpg

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

29

Jag har noterat att hålen nu börjar lagas såsmåningom. Men jag tror egentligen ett av grundproblemet är en på tok för hög belastning på trafiknätet. De hinner knappt laga en gatsnutt förrän nästa behöver repareras. En sommar satt jag och kved varje gång broskarvarna på Essingeleden skulle passeras till och från jobbet i min Lucy. De snackar om att Sthlm har växtvärk, det finns varken bostäder eller infrastruktur. Jag tror man kunde avlasta vägnätet med mer effekt per krona genom att utveckla lokaltrafiken än att öka hastigheten på det hamsterhjul bilismen befinner sig i.

Sen bör man kanske rannsaka sig själv i sitt "Stockholmshat" som utomsoknes, de flesta Stockholmare idag är inte ens Stockholmare från början! Utvecklingen är skrämmande och den nya generationen köper trängsel och mat och boende till ockerpriser utan att blinka, allt för glamouren de inbillar sig att staden för med sig.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

30

Det finns inga pengar till någonting i Sverige längre, man kan se det överallt i samhället. Vägnätet är bara ett av otroligt många exempel, kolla t.ex. på hur det ser ut i vården. Skräckexemplet är äldrevården är gamlingarna i princip aldrig kommer utanför avdelningen, får halva ägg och knappt får smör på brödet. Nej frågan är om man vågar bli gammal i Sverige?  ICQ/an

31 Senaste redigerad av johan_l (2013-03-11 20:54:36)

kee skrev:

Sen bör man kanske rannsaka sig själv i sitt "Stockholmshat" som utomsoknes, de flesta Stockholmare idag är inte ens Stockholmare från början! Utvecklingen är skrämmande och den nya generationen köper trängsel och mat och boende till ockerpriser utan att blinka, allt för glamouren de inbillar sig att staden för med sig.

Visst är det så... men som utomsockensifrån kan man ju ändå undra själv varför man flyttade hit... Jag har inget emot stockholmare, men som sagt trängseln i trafik och boende är inget kul... Glamor är det för min egen del inte alls fråga om, utan arbetsmarknad. Skulle gärna flytta härifrån, därmed inte sagt att det inte finns mycket bra i stockholm, men det mesta kräver så mycket pengar att man inte har råd att dra fördel av det som finns och är bra...

Tyvärr är det inte så lätt att köra VW så ofta här heller, om man pga säkerhet (och det tänker man mer på sen man fått barn) inte vill åka i för tät trafik...

Vägarna är ju helt slutkörda, salt, dubbar, tung trafik, tät trafik... Spårigt som f-n. Stenar som genererar stenskott. Potthål... Så renoverar dom vägarna, lagom klart till nästa vinter och så fortsätter det år efter år... Helt klart är "lokaltrafik" och tåg en bra lösning... om än dyr och svår att realisera så alla kan ersätta bilen...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)