Mycket trevligt fynd! Grattis...
Grattis till ett schysst fynd!
Kul med fler ischiasbilar här på forumet!
Grattis! Roligt att du får fram originallacken. En av dom snyggare splitfärgerna.
Vilket lyx att hitta en sån fin splitt! Grattis och lycka till med bygget 
Uj uj uj - grattis till fyndet. Kan bara instämma med övriga talare. Ser mkt trevlig ut och vilken dröm att få köpa loss en så fräsch splitt. De finns ju fortfarande där ute
Extra stjärna till dig som ska satsa på en nära orginalskick.
Kommer följa detta med stort intresse. (nu blev jag ju sugen på att besöka min gamla splitt)
Jag var sugen på din gamla bubbla men du bodde så långt bort 
Detta var mig ett kanonfynd du gjort! Färgen under den vita är ju fantastisk! Kommer bli fint det här 
--------------------------------
(o\!/o) Typ1 -65
Har ni några tips om hur ja ska behandla lacken? sitter och funderar på om jag bara ska använda mig av rubbing så jag få den där jämna matta ytan efter ett tag. Gärna med tips och förslag! 
Som ni kanske såg från nån av bärgningsbilderna att det var ett rost hål på förar dörren som blivit åtgärdat!
Före och efter bild! 
kass bildkvalitet 
Sjukt fint skick, grattis 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Blir fint Rasmus, kul med titten förra veckan och polera fram med grov rubbing och bättra där det behövs. Klart man skall ha en L90 -51a 
-54 T1
Tack själv Peter det va mycket trevligt! 
Beställde bakre stötfångarfäste från Woffe så passade på att byta dom när man ändå var framme med kapen och svetsen
Blev riktigt bra bemött och snabb leverans creeds till Wolfparts 
Wow, nice find!!! 
blev lite byte av diverse backar, bromsslangar, bromsrör, t-kors , huvudcylinder m.m! Allt i bromväg är bytt nu förutom att jag måste svetsa dit vänster bromsslangs fäste fram samt luftning. 
Fint! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Fantastiskt fynd ! Och verkar ha att ha hamnat hos en bra ägare med "rätt" tankar om bilen åxå. Schysst ! 
Tack för creeds grabbar, uppskattas! 
För ca en månad sen monterades det in en 2 pelarlyft i det nya garaget, så passade även på att inviga den samma dag igenom att hissa upp karossen. Och lyfte upp industrimotorn på ett rullbord och satte grejjorna på plats!
Har även bestämt mig för att använda luftrenare och den två delade fläkt kåpan från 25 hk för den äldre och shysstare utseendet medan den är under renovering/uppfräshning!
Så har ni vägarna förbi Östersund och får problem med folkvagnen, så lånar jag med glädje ut lyften utan besvär 
Helrätt att försöka dölja den nyare motorn med gamla grejer. Om det nu är det du är ute efter skulle jag verkligen satsa på att byta till en äldre fläktkåpa. 
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Ska se om jag får ork, tid och lust nån dag att byta 
Fyf*n vad najs med 2-pelarlyft!

Idag blev det första turen på 2 mil till Opus Bilprovning i Östersund! Registerings besiktning stod på Schemat
efter en otrevlig besiktnings gubbe som frågade mig om vilken färg han skulle skriva in i regpappret, ska ja skriva Skitful eller Bajsbrun
? svara bara du får gärna skriva L90 sandbeige är du snäll... Vissa måste ha haft en dålig uppväxt eller om han fortfarande är oskuld..
Men efter ca 20 minuter fick jag ett lyckligt besked att bilen nu är Godkänd utan anmärkning

Grattis!
grattis! hårig kärra du har
ska också leka med färgborttagningen nu ser ja