Godkväll! tänkte starta en liten projekt tråd som inte blivit av. Är relativt ung om man kikar på medelåldern här på BV men finns ju inget som stoppar en att bygga en folkvagn. Har varit folkvagns intresserad i cirka 4 år och kommer från Östersund! Har hunnit gjort iordning 2 st bubblor (-65,-58) innan jag valde att köpa denna skönhet.
Köpte mig en typ 1 från 1951 (1 ägare sen ny) som stått avställd i samma lada på samma betonggolv sen början på 70-talet. Klarat sig fruktansvärt bra från rost och är nästan helt komplett. 25 hk motorn satt i och all inredning och inredningsdetaljer samt rutor och bakljus var ur plockat och undan lagt för förvaring i förebyggande syfte. Den hämtades den 14 September 2012 och började pilla på den redan samma dag som jag hämtade den och lite då och då fram till idag när den börjar bli halv klar, hade tänkt få den regbesiktad och körklar nu i sommar!
Här kommer lite bilder från hämtningen!

blev genast deprimerad och funderade hur jag skulle gå till väga. Fick tips om färg borttagning, så åkte dagen efter på Fresks i Östersund och köpte samt penslade en fläck på bilen och prova men blev inte alls nöjd med resultatet. Så fick jag tips nere från Ockelbo om att Biltemas Färg Borttagning va mycket bättre så köpte 1 liter av det och penslade brevid rutan bak och gick och la mig...
Dagen efter vakna ja tidigt för att åka till garaget och kolla hur färgen hade reagerat och resultatet kunde inte inte bli bättre