1

Som rubriken. Passar det?
Vad skiljer om det inte passar?

Sålda bilar:Beach buggy. 1303s-73. Bubbla-64 airride. Split enkelhytt-66 Bubbla-56
Nuvarande bilar:Bay-72

2

Rätt motor tillsammans med rätt fördelare och förgasare blir alltid bäst annars finns det risk att du får kompromissa med tändning på tomgång och på varv/belastning

Medlem i Halmstad Luftkühlers
--------------------------------
(o\!/o) Typ1 -65

3

Dionysius skrev:

Rätt motor tillsammans med rätt fördelare och förgasare blir alltid bäst annars finns det risk att du får kompromissa med tändning på tomgång och på varv/belastning

Det vet jag mycket väl, men passar den rent mekaniskt?

Sålda bilar:Beach buggy. 1303s-73. Bubbla-64 airride. Split enkelhytt-66 Bubbla-56

4

M a r c u s skrev:

Det vet jag mycket väl, men passar den rent mekaniskt?

Visst !

Men om du har original 28mm förgasare så går motorn bäst med den fördelaren som "hör till" - varför byta ?

5

Är det så att orginalaren är kass och du har en 009 på hyllan så ja släng på den och prova. Blir det bra så blir det annars bara byta ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers
--------------------------------
(o\!/o) Typ1 -65

6

Har en fördelare på hyllan ja. Inte en 009 men orkade inte gå ut och kolla vad den hette igår kväll. Det är en fördelare med vacuumklocka. Skrev 009 bara för att alla vet vad det är, och den har samma infästningar mm som min fördelare som ligger på hyllan.

Ska provstarta en motor som stått sen -76 och vill se om den funkar innan jag kostar på den.