Hejsan
Kör min buggy med ett brytarlöst system som kommer från en transporter sent 80tal. Funkar riktigt bra med en tydlig effektökning.
Men min fråga är om det är samma fördelare i golf 2 av ungefär samma årsmodell? eller polo?
jag vet att kontakten på tändmodulen är samma för jag hade tänkt att ta kabelhärvan härifrån men om
det är någon som vet om hela fördelaren passar?
Tänkte nämligen köra samma system i min split buss 
Köp en sån här sats istället så slipper du böka med andra fördelare.
http://www.vwcustomspeed.com/ignitor.html
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Dock en ganska stor prisskillnad =/ Sen är det ju lite roligare med vw orginal saker en något nymodigt eftermarknads kit 
Jo du kan säkert få tag i en billigare fördelare men tänk på att det kanske inte blir rätt tändförställning med den när den inte är gjord för din motor och förgasare.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
http://www.kaeferclub-siegerland.de/tec … -zuend.htm
det är inget bekymmer med denna ombyggnad men de har bara med transporterfördelaren här i exemplet..
Det kan vara att golfen/polon har en kugghjulsdriven fördelare och inte som bubblan en "kil"
jag har som sagt kört 112hk varianten i 10år i min buggy och det är en jäkla skillnad mot brytarstyrt.. Tacksam för lite tips om det är nån som kört samma konfiguration?
Golfens fördelare drivs med kugghjul ja, sitter mot mellanaxeln i blocket. Annars hade man kunnat ta hela tändsystemet med tändbox, spole och fördelare med hallgivare från golfen.. Har själv ett ligger från mitt förra projekt. Det är ganska smidigt eftersom det bara är 3 kablar.
Någon som byggt om med golf II:ans fördelare/ hallgivare? Såg någon sida där någon moddad fördelarhuset samt drivningen och stoppat i innanmätet från golfens fördelare i en luftkyld fördelare (hittar inte tillbaka till den sidan). Jag rev ut hela tändningen komplett ur en golfII jag ska skrota och om inte annat hade det ju varit lite kul att leka lite med prylarna.
Hittade följande inlägg på volkszone.com http://volkszone.com/VZi/showthread.php?p=7111009
"Yes it works and its a shed load better than all the awful pertronix stuff out there. Proper bosch-made electronic ignition.
I did it by taking the golf dizzy central shaft and top plate (with hall unit etc on) and fitting them to my bug's dizzy housing. Central shaft is same diameter so it slots in nicely.
But it takes a bit of fettling though... You have to shorten the central shaft of golf dizzy at the drive end and re-drill it to take the aircooled drive dog. Also, you have to cut the top of the aircooled dizzy housing to accept the three wire leccy output unit from golf dizzy. Half a days work I reckon and a very enjoyable project"
Hejsan
Kör min buggy med ett brytarlöst system som kommer från en transporter sent 80tal. Funkar riktigt bra med en tydlig effektökning.
Men min fråga är om det är samma fördelare i golf 2 av ungefär samma årsmodell? eller polo?
jag vet att kontakten på tändmodulen är samma för jag hade tänkt att ta kabelhärvan härifrån men om
det är någon som vet om hela fördelaren passar?
Tänkte nämligen köra samma system i min split buss
Om du skall jävlas med fördelaren så tar du en volvo b20 fördelare till E motorn och vänder rotationen från motsols till medsols
Den är bara att droppa in i maskin (fråga Mr pete som har lånat en sådan i somras)
Så får du en tändkurva som funkar Jag har förmig att golf oxå går motsols sen är lite annulunda pågrund av att förbräningsrumet är inte samma
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
10 2013-12-04 10:28:55 Senaste redigerad av Kjell Roar (2013-12-04 10:29:08)
Någon som byggt om med golf II:ans fördelare/ hallgivare? Såg någon sida där någon moddad fördelarhuset samt drivningen och stoppat i innanmätet från golfens fördelare i en luftkyld fördelare (hittar inte tillbaka till den sidan). Jag rev ut hela tändningen komplett ur en golfII jag ska skrota och om inte annat hade det ju varit lite kul att leka lite med prylarna.
Ja, vet om en trimmad motor med den Golf-løsningen, men i et WBX-hus.