Kanske dags för en forumapp inbyggd i säljes. En miniräknare precis som thailändare och turkar så folk får kohandla eller promenera vänligt därifrån.
27 2013-03-03 11:10:41 Senaste redigerad av Eklund (2013-03-03 11:13:16)
Hola tråden.
Personligen är jag nära målgång på bud i saluannonser.
Så jag hoppar helt enkelt över sådana affärer eller ger mig ut på rätt ställe där alla tar bud (ebay etc.) Då jag bestämt att göra så, får man i och med detta skylla sig själv.
För jag missar prylar ibland på att man lackar ur å talar om "men va fan säg vad du vill ha"
Kan ha att göra med att jag förhandlar priser hela dagarna som bilhandlare. Så man är trött på sådant när det vankas fritid.
Jag gör likadant kan inte säljaren sätta ut ett riktpris så struntar jag oftast i grejorna även om jag igentligen vill ha dom för oftast vet ju säljaren precis vad han vill ha för sina saker o då tar det bara en massa onödig tid med det här mjölkandet som ge ett bud innebär
Och jag struntar mer och mer i detta forum för det är bara gnäll på andra hela tiden.
Tydligen enligt denna tråd så är det fler som håller på att lacka ur också
.......men sen är det väl stor skillnad på "skäligt bud och budgivning" och det va skäligt bud det handlade om = säljaren kanske inte vet riktigt vad rätt pris bör vara, så köparen får testa med ett bud och se vart det leder (eller har jag massuppfittat det hela?
)
29 2013-03-03 21:35:05 Senaste redigerad av alpinebubblan (2013-03-03 21:37:07)
Och jag struntar mer och mer i detta forum för det är bara gnäll på andra hela tiden.
Tydligen enligt denna tråd så är det fler som håller på att lacka ur också![]()
.......men sen är det väl stor skillnad på "skäligt bud och budgivning" och det va skäligt bud det handlade om = säljaren kanske inte vet riktigt vad rätt pris bör vara, så köparen får testa med ett bud och se vart det leder (eller har jag massuppfittat det hela?)
X2
Fler och fler lackar ur och till slut så brister tålamodet och någon tar tag i att göra något åt det och skapar en tråd som denna och jag tycker det var helt rätt.
Det finns fler här på forumet som beter sig såhär på forumet. Jag ska inte säga vilken jag tycker är en av dom största som skickar skit kommentarer och klankar ner på andra och tror han alltid har rätt och tror han alltid är så rolig med hans jäkla (ursäkta språket) kommentarer.
Men andra sidan har jag väldigt stor lust att göra det då han har betett sig som han gjort på forumet och sen håller sig borta när sådana här trådar som dessa kommer upp
Men sen vill jag inte hänga ut någon heller så.
Han är nog medveten om vem han är och om han inte vet vem han är så... ja... kan jag inte göra så mycket åt det
Jag är inte den som vill hänga ut folk eller visa en dålig attityd på forumet då jag sitter här på forumet så ofta jag kan då det är så mycket kunskap, trevligt folk etc men nu har detta börjat gått så långt så jag ha tappat tålamodet att hålla käft om detta.
Observerat har jag, att flera som skrivit här är hyffsat "gröna" i ämnet, och "struntar mer och mer i detta forum"....
Slutsats?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Undrar vad folk gör i sitt övriga liv som inte tål gliringar och kommentarer? I mitt yrke är det då en jargong som skulle knäcka alla lipsillar. Eller så är det bara allmänt så här i Norrland. ??
Sen respekterar jag givetvis Jonas och övriga gentlemen i BVs crew och håller god kutym här.
Och nu börja tråden spåra ut och inte ha med ämnet och göra
NU har tråden börjat spåra ur och har inte med ämnet att göra!
Jag tror, för att göra en summering, att de flesta har lättare för att handla på varor med prislapp. Precis så ser det ut i det verkliga livet också. I mitt jobb kan man stå med en pall med varor som knappt rör på sig om de saknar prisangivelse, medan det med en enkel skylt, eller etikett, går åt på ett par dagar!
Å andra sidan tror jag ingen av oss här kan "lära" våra medmänniskor här på forumet ett beteende som vi helst vill se, men om ruljansen ökar genom att priser anges, kanske värdet av att ha en omsättning på sin försäljning, väger upp den eventuella ökade vinsten en budgivning kunde gett. Att åberopa folks humana sida och argumentera för lägre priser för att vi ska hjälpa varandra här i hobbyn, är nog att propagera för döva öron, men vore den mest behagliga av utopier! 
Lås och radera tråden, tror folk förstått nu
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Japp, vi kan låsa den nu. Dock låter jag den ligga kvar ett tag så alla kan ta en titt, och det känns som att det mest demokratiskt korrekta svaret på frågan "Fast pris eller skäligt bud" är följande:
Var och en får sälja saker på sitt sätt. Är man som köpare intresserad av varan/varorna är man naturligtvis välkommen att handla, och om inte transaktionsformatet passar låter man tråden vara ifred.
Tack för all input!