1 Senaste redigerad av Carl_97 (2013-03-02 20:00:15)

Hej! Jag är ny på detta forumet så jag hoppas att jag postar rätt. Annars får ni hjälpa mig var de ska vara ICQ/ab

Jo, Det är så att jag har gått och funderat på en sak ganska länge och det är de här med generatorn på bubblan. Alla säger att växelströmsgenerator är bättre för att den laddar 14,1 volt på tomgång var det någon som sa. Stämmer detta? Varför är den en så skillnad på lik och växelströmsgenerator? Sen undrar jag bara om man kan byta rätt av eller man måste byta massa andra grejer när man bytar till växelströmsgenerator. Hoppas att det är någon som vet ICQ/ab
Tack så mycket
Mvh: Carl

2

Vxl strömmarna laddar mer de stämmer hur mycke mer vet ja inte. Ska du byta till vxl strömmare måste du byta pensinpump även pinnen till den och generator torn.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

3

leguanen skrev:

Vxl strömmarna laddar mer de stämmer hur mycke mer vet ja inte. Ska du byta till vxl strömmare måste du byta pensinpump även pinnen till den och generator torn.

Okej, Tack så jättemycket för att bra och snabbt svar leguanen ICQ/ab
Mvh: Carl

4

Det enda jag behövde byta på min -67 va tornet samt plåten bakom.

vw typ-1 1967

5

Exakt vad som måste bytas beror på vad man har idag. Tornet måste alltid bytas, pump och stång ibland, insug ibland, plåten ibland.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G