1

Hej, någon här som har koll på rätt nycklar till Zwitter 52-53? Den lilla på bilden bör väl vara rätt ämne till tändningslåset. Är den stora rätt modell till dörr och T handtag, var det samma till dessa? Eller den med VW loggan vriden ett kvarts varv eller någon helt annan? Alltså: 2 eller 3 nycklar och utseende/ämne till dessa? Tack på förhand ICQ/ab

http://forumbilder.se/CDDIU/20130228-133427.jpg

2

Jag står spänd att höra hur det står till, men jag trodde att det skulle vara samma nyckel till tändning och dörr. Är dessa till salu är jag spekulant!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

Kolla på;

http://www.kaeferschluessel.de/home/

Eller maila och fråga. Kan inte han svara kan nog ingen... ICQ/ad

Min känsla är att nyckeln med VW märket är en original med inte fabriksnyckel (utan ett ämne som ÅF slipade till till tillbehör eller reservdel).

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

4

Båda har vw märket ICQ/ad

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

5

Är inte den övre nyckeln till "nyare" VW:s? Har för mig att jag sett sånna på 60-tals typ2:or?
Har förövrigt ett helt gäng av dom, oslipade ICQ/ab  ICQ/ad

Tillbaka i ny förpackning...

6

Såhär ser nyckeln ut till mitt NOS tändlås till Zwitter/tidig Oval!

http://www.veteranbilservice.com/Zwitter-las.JPG

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

7

Det jag fått för mig är att original nycklar för split (och zwitter/tidig oval?) hade en mindre nyckel till tändlås än till dörr och tändlåsets nyckel inte hade VW märket utan HUF på nyckeln, sen när man gjorde en kopia hos VW på nyckeln fick man ett fint VW märke... Man tycker ju det borde vart tvärt om men... nå, jag kan ha fel, jag läste om nycklar när jag beställde en nyckel till tändlåset på min split... måste ju finnas många med spittar/zwittrar/tidiga ovaler som har kvar originalnycklar. Kanske var som mycket annat, att det inte var lika på alla bilar och VW kanske tog vad de fick av leverantören?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

8

Hei.
Hvis jeg husker rett har tenningsnykkelen P kode. Den gikk fra tidlig 52 til slutten av 53. Til dörr er det SG.

Kent

9

Ok. Den nedre på bilden är P kod så den bör stämma (dock ska huvudet se ut som den Hella visar, min är VW´s kopia..) Den övre är SG kod till dörr. Är det samma till dörr och motorlucka?

10

Enligt vad jag erfar är det inte samma nyckel till motorluckan och till bilen, detta eftersom bilarna aldrig levererades från fabriken med låsbart handtag, ty detta var extrautrustning!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

11

Ok, tack för infon. Vet ni om "SG" nyckeln fungerar till T handtaget så man kan koda om det. Gött att ha en nyckel mindre att slarva bort.. ICQ/ad