Såg den på Elmia! Blev riktigt bra, grymt jobbat! 
Riktigt trevligt att träffas på mässan. Var uppe på fredagen och snackade med er. Tog några bilder där du poserade vid bilen. Blir så jäkla glad av att någon tar upp sådana projekt på fordonsgymnasium och dessutom tjatar sig in på elmiamässan trots skolheriakins tröghet. En stor applåd till dig för superinitiativ, kidsen som varit med kommer för alltid ha en känsla för hantverket och gamla bilar......superbt.....
Tack för alla possitiva kommentarer
Det har varit ganska tufft att rodda detta med 13 elever men ändå helt klart värt det. Skolledningen kom till Elmia och gillade vad de såg, såpass att jag får troligtvis en budget för att köra ett nytt projekt till hösten 
Saxat från mitt inlägg i en liknande tråd på buggyforumet (handlade då om ett gemensamt super7 bygge):
Kan inte annat än att hålla med. Skall ungdomarna lära sig måste dem tycka projekten är lite roliga ibland. Visst det är väldigt viktigt att man lär sig svetsa ordentligt men att sitta och bränna ihop vackra i-fogar hela dagarna i 3 år gör ingen elev glad. Så låt ungdomarna göra något stort projekt om året och avsätt dem tid att ha egna (vettiga) projekt ibland med konkreta mål. Behöver inte vara stora grejer utan choppa taket på en amazon eller montera en bur i isbilen, kan ge enormt mycket lärdom om man låter dem förstå teori och praktik.
Dvs tror ditt projekt har gett eleverna enormt med kunskap och motivation att vidarutvecklas. Bilen vart riktigt grymm och stod och beundrade den ett par minuter på elmia. Sedan att du lär dem lite kultur och uppskatta lite nostalgi, så det inte bara blir plast-/riskokare är ju bara ett plus
Förslag för nästkommande år kan ju vara någon 30-tals ford eller kanske bygga ett riktigt custombygge (eller varför inte en typ2)? Kan inte bli bättre pr för skolan än att kunna visa upp resultat på elmia, för där finns både nästa genarations elever och dem som förhoppningsvis skall bli deras arbetsgivare en vacker dag. Så fortsätt kämpa så vi får ut mer vettiga plåtslage och elever som faktiskt är motiverade att forstätta utveckla sig.
Tack igen. Av tretton elever så har fyra varit ointresserade, sex har pendlat i motivation och tre har verkligen skilt sig från de övriga och tagit ansvar och kämpat bra. Tror nog att en totalrenovering som denna va lite tufft att börja med då många (inklusive skolledning, föräldrar mfl) hade svårt att föreställa sig slutresultatet.
En typ 2 till hösten skulle vara kul, en "skolbuss" 
Sa jag ju , skolbuss alltså :-)
borboscustoms.se
Sa jag ju , skolbuss alltså :-)

Det är ju snart ett år sedan det hände något i den här tråden så det är väl dags nu..
Efter Elmia hamnade bilen i ett hörn i verkstaden och där har den stått tills för några veckor sedan. Luften gick ur eleverna och kanske mest mig efter Elmia då de sista veckorna blev (som alltid) en strid mot klockan för att hinna vilket resulterade att jag mer eller mindre bodde i verkstaden för att få bilen klar. Klar blev den tyvärr inte..saker som el, inredning m.m blev inte av men nu när jag dammat av den och flyttat den till polarens garage så SKA den bli klar
Kommer lite nya bilder men jag tänkte backa lite i tiden och visa lite bilder som inte vart uppe förrut (oftast tagna på sena kvällen/natten när ingen elev var i närheten.. Håll till godo!
..
..
..
..
Snyggt jobbat 
..
Märker att bilderna hamnar i lite oordning men ni vet ju vad som sker när.. 
Snyggt jobbat
Tackar 
några till..
Får vi se den på fanfest Mathias? 
Där någonstans är vi framme i nutid och nu är det eldragning som gäller, spännande 
Får vi se den på fanfest Mathias?
När (och var) är det?
121 2013-02-25 16:18:24 Senaste redigerad av F.Melander (2013-02-25 16:18:58)
25-26 maj i borås.
Najs ! 

Vad bra det blir 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
25-26 maj i borås.
ok, blir nog tufft att hinna med 3-5 timmar i garaget per vecka 
Najs !
Vad bra det blir
Tackar