Modell M23,massa olika slipstenar samt nån jigg-mojäng att sätta maskinen i,separat tryckknapp annars ser den ut att vara i normalt beg skick,400 kr, kan skickas,mvh christian 070-3866351
Typ1 -64
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Övrigt köp/sälj » Malte Månsson ventilslip SÅLD!!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Modell M23,massa olika slipstenar samt nån jigg-mojäng att sätta maskinen i,separat tryckknapp annars ser den ut att vara i normalt beg skick,400 kr, kan skickas,mvh christian 070-3866351
Den var cool... den tar jag! Hör av dig med detaljer på PM...
Den var cool... den tar jag! Hör av dig med detaljer på PM...
Javisst är den cool
PM skickat
Om det inte blir affär tar jag den!
Johan
Intressant! Malte Månson är "pappa" till den berömda Hackeforsmotorn:)
Visste inte att han gjorde verktyg också..
Intressant! Malte Månson är "pappa" till den berömda Hackeforsmotorn:)
Visste inte att han gjorde verktyg också..
Ja den verkar ju "berömd". Jag har aldrig hört talas om den och noll träffar på Google. 
Piraten skrev:Intressant! Malte Månson är "pappa" till den berömda Hackeforsmotorn:)
Visste inte att han gjorde verktyg också..Ja den verkar ju "berömd". Jag har aldrig hört talas om den och noll träffar på Google.
Ja den är nog så gammal att dom flesta var uttjänta innan google var påtänkt
men nu har den iaf fått en ny lycklig ägare.
Piraten skrev:Intressant! Malte Månson är "pappa" till den berömda Hackeforsmotorn:)
Visste inte att han gjorde verktyg också..Ja den verkar ju "berömd". Jag har aldrig hört talas om den och noll träffar på Google.
HeHe, min generation känner till den i alla fall..en synnerligen pålitlig industrimotor, satt i en del traktorer också..men även slåttermaskiner och som stationära på jordbruk:)
Googla på Du, så ska DU se..kanske har någon föråldrad gubbe lagt upp något;)
http://www.maltemanson.com/historik.aspx
Länk till lite historik! Gubben drog i gång 1918, och Malte Månson motor finns fortfarande! I dag väldigt stora på motorrenovering och reservdelar:)
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Övrigt köp/sälj » Malte Månsson ventilslip SÅLD!!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.