Det är en bra fråga vart den leder och det hinner jag inte kolla förrän efter den 25/4 då vi precis ska resa bort långt.
Under alla omständigheter har inte det tillkommit sista tiden eller under tiden jag ägt bussen, det är gammalt.
John Muir skriver: "The solenoid may not be getting enough voltage from the ignition switch to operate. This is a peculiarity of older buses. There are three ways to cure this problem. One is to run a heavier wire from the ignition switch to the solenoid (a tough job)".
Skulle kunna vara det men jag reserverar mig då jag inte har hunnit kolla.
Jag har under alla omständigheter en komponent någonstans som plötsligt tvärvägrar helt. Strålkastarna och baklysen helt doda, tänder inte när man drar ut knappen. Ingen panelljus, ännu mindre reaktion från startmotorn när jag vrider nyckeln. Däremot taklyse inne i kabinen fungerar. WTF!!
Är det några klockor som ringer? Vad säger äggsperterna??
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│




