Lite nytt har hänt - inte mycket dock! 
Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Revival av min gamla ProStock
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Lite nytt har hänt - inte mycket dock! 
Johan
Mina frombromsnav är färdigsvarvade - nu skall jag bara borra för bromsskivorna och fräsa för hjulbultarna. Total vikbesparing på frambromsarna - 14 kg! 
hej tittar med spänning på vad du gör o detta blir ju jävligt intressant att se på strippen
vad har du för kör planer var får vi se dig köra så man kan komma med kameran o fånga lite aktion
Ser mycket bra ut ...ock att du redan ær på gång i sommar .!!!
.. måste nog upp ock titta lite om møjligt
Mvh
Erich
hej tittar med spänning på vad du gör o detta blir ju jävligt intressant att se på strippen
vad har du för kör planer var får vi se dig köra så man kan komma med kameran o fånga lite aktion
Ove!
Planen som den ser ut nu:
Test-n-tune Meca - 16-27/4 ??? om jag hinner
Test-n-tune Meca - 1/6
Bug Run juni
Meca VW racet Juli
Thierp VW racet aug
Kanske SCC
Nåt på Kjula??
Tider på strippen blir ju dock i förhållande till motoreffekt som jag med flit håller tillbaka med lite i år...som en lite brasklapp!!
Johan
En liten sporre kanske?
Så jäkla cool!!!

Ser mycket bra ut ...ock att du redan ær på gång i sommar .!!!
.. måste nog upp ock titta lite om møjligt![]()
Mvh
Erich
Erich!
Hör av dig innan så jag inte har barnvecka - du alltid välkommen!!
Johan
Javisst , jag jobbar vidare med min bottenplatta-bil , inte så bra som ditt bygge men samma motorstorlek !! Blir førsta gången før mig ock gjør också et provår !! Hoppas , med lite inspirasjon
bli klar till nåt race tidigt i sommar .
Inte långt til Varberg från Laholm och hælsar gjerna på , låter dig veta sef .
Stå på vidare med ditt coola bygge ...
Erich
Erich!
Vad kul - avd blev det för bil? Har du någon projekttråd?? Inspiration behöver vi alla av varandra så!! 
Johan
motorn m/snurra !! startar nog en tråd lite senare ... behøver ju all hjelp ..
Mvh
Erich
Wow!!! Vilken pjäs!! Behöver du hjälp med den får du väl ta det med alla från Turbo Town!! Ser otroligt cool ut!!
Härligt!
Johan
En liten sporre kanske?
Sverker - får jag lägga upp den på hemsidan?
Johan
Javisst. Kommer inte ihåg när det var bara men det kanske du har koll på själv.
Monterat en riktig "bling-bling" från RLR!!
Johan
Nu är skelettet TIG svetsat! Snart...snart kan jag börja med det roliga - att få ihop eländet!
Johan
Blir ju riktigt fint ..
Har du något vidare mål? Eller bara lite fortare än förra gången.
Blir ju riktigt fint ..
Har du något vidare mål? Eller bara lite fortare än förra gången.
Tack!
Har inte hunnit göra så mycket denna vecka då jag har mina barn varannan vecka - men imorgon kväll går jag in i "garagemode" igen!
Uppdateringar kommer löpande denna helg.
Jo jag har vidare mål än "lite snabbare" - jag har en treårsplan klar, men vill inte "basunera" ut den då det är lättare att jobba i det tysta och förhoppningsvis låta resutaten tala än att man hela tiden måste jobba mot en redan uppsatt förväntan! Den har jag inombords...det enda jag kan säga är att det inte finns turbo med i bilden som planen ser ut idag - det skall nog gå att skapa "magic" med sugmotor också! 
Börja med att få bilen att funka sen kan man ju fundera på hur fort det kan gå. Alltid lite barnskjukdommar med en ny bil.
Men en 9a till att börja med 
Med pv,n var det nästan tvärt om. Den gick fortare än vad jag räknat med.
En nia vore ju nice på sikt.....avseende PV'n så kanske det inte var så konstigt inte minst med tanke på motoreffekten och vridmomentet!!
Allvarligt så vet jag ju inte alls vad "bilen står", så det visar sig efter injustering, slutvikt kontra motoreffekt vad den kommer att kunna prestera så småningom om man ökar det sistnämnda! Skall iallafall bli sjukt kul att gasa igen!
Johan
Frambromsarna klara! Tillverkar nu framvagnen och skall dessutom försöka hinna målsa chassiet imorgon. Monteringen tar fart måndag kväll!
Johan
Ser før Jä......bra/snyggt ut . Kan ju inte konkurera med sådant hemma-meca ... Stå på vidare ...hoppas du skickar uppdateringar ..
Kjøpte min andra racelåda før att komma igång NU !! Talas ..
Mvh
Erich
Ser før Jä......bra/snyggt ut . Kan ju inte konkurera med sådant hemma-meca ... Stå på vidare ...hoppas du skickar uppdateringar ..
Kjøpte min andra racelåda før att komma igång NU !! Talas ..Mvh
Erich
Erich!
Spännande!! Får du ihop bilen till i sommar? Vore kul om du berättar lite mer om bilen också!! 
Har precis fräst färdigt alla delar till framvagnen - får den svetsad imorgon eller torsdag eftersom jag inte TIG:ar aluminum. Chassiet lackat - det kommer nya bilder på sajten snart!
Framvagnen och lite annat smått och gott färdigt. Total viktbesparing på framvagnen - 10 kg! 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Revival av min gamla ProStock
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.