1

aldrig plockat med vw luftkylt förr.
har grejat lite och skulle behöva veta:

1.skulle behöva veta moment på att dra toppen samt vilken ordning???

2.behövs verkligen kåporna under motorn?
dom som sitter brevid avgassystemet inte den lilla mellan cyllarna.
tycker den borde hindra värmen från o gå ner?? el va de nåt med mottryck?

3. sitter som en varvtalssensor mot svänghjulet går ut i en sladd med 3 stift, vars ska en sån sitta?

sen så undrar jag om nån har en kylare över? den som sitter i kåpan på 1600 motorn.
min har fått en smäll och vill inte dra ihop den för att se den läcka olja sen.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

2

Det bästa är att köpa en rep.handbok
Här hittar du lite tips. http://www.vw-resource.com/mihov_index.html
Var bor du ?

3

s-svall, skulle behövt momenten för jag tänkte dra ihop toppen idag och ska köpa en momentnyckel.
är en 1600motor om de spelar roll.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

4

Ett par foton ur min bok då:)

http://forumbilder.se/CDD69/1009533.JPG

http://forumbilder.se/CDD69/1009534.JPG

5

M10 pinnbultar dras 3,2 kpm och M8 2,5 kpm. Dra dom korsvis..Först dom mittre och sen dom yttre. Dra dom 2 gånger..Först till 1 kpm och sen till fullt moment.

6

tackar så mycket!!

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg