1 Senaste redigerad av Michos Miche (2013-02-23 18:40:54)

Hej!

Jag söker efter en genomgången fin produktionsmotor eller industrimotor som inte har gått så mycket.
Trimning är inte viktigt, det jag premierar är att den ska vara pålitlig och inte sluka olja.
Generator, fläktkåpa, kylplåtar, koppling och allt löst runt motorn är heller inte viktigt då jag har det mesta redan. Men följer det med så är det givetvis inget hinder.

Alltså förenklat kan man säga att jag är ute efter ett fint komplett block 1500/1600 ep eller dp, med toppar som i sin helhet är riktigt bra.

Objekt är jag inte ute efter, sådana har jag så det räcker.

Jag betalar för rätt motor, och kan även lämna delar i inbyte:

NOS 34 hp ljuddämpare
Motorer 30 hp
Flera 1600-objekt
En Daihatsu 1,3 snål pendlarbil som behöver nya fjäderben monterade, sådana finns med och nya dubbade vinterdäck....
Dörr till early bay fram höger, från en dubbelhytt i fint skick
Mängder med delar till typ 1 1960-1975, även skärmar, huvar, dörrar eller vad man nu är ute efter.

Alternativt kan jag lämna bort ett objekt för att bli iordninggjort. De flesta grejerna kan jag nog skaka fram själv. Men jag ser ingen skillnad på en dålig topp och en bra topp, och den kunskapen hinner jag inte skaffa innan Hessisch. Bara det går att få en driftsäker motor som inte är helt död är jag nöjd.

Hör gärna av er vad ni har i ett PM eller vad ni tar för ett motorbygge! ICQ/ab

MVH Miche ICQ/ab