Har haft min tråd på Garget.org hela tiden, men jag hänger ju minst lika mycket här och har fått mycket hjälp med mina funderingar och frågor om bilen, så de är inte mer än rätt att ni får se vad jag håller på med
Bilen en T1-66a köptes i Juli i somras (2012) för att ha nått att pyssla med under vintern då jag är ledig
Tänkte först köpa en som redan var sänkt och tillfixad lite, men kom sen på vad fan ska ja pyssla med då.. ? Så hittade en 66a som va original, som ja åkte och köpte, och nu i efterhand så vet ja inte om de köpet va de rätta, de kanske var lite förhastat.. den såg ut att vara i rätt bra skick när ja tittade på den, ett litet rost hål i golvet som syntes underifrån! Körde bilen till svärföräldrarna, och på morgonen när ja skulle till jobbet så va den sten död.. va bara att åka och köpa ett nytt 6v batteri, startade efter ett tag.. men gick väldigt hoppigt, de hade den inte gjort när ja provkörde den! Kom ialf till jobbet, och där fick den stå tills jag åkte hem på torsdag, tog en maskintransport från firman och lasta in bilen och körde hem den till Hallsberg! Glodde lite i motorn och såg att brytarspetsen va helt slut, bytte den och bilen gick kanon och starta på en gång!
Tanken med bilen från början var att sänka ner den rätt rejält, bredda fälgarna bak och lacka om den.. men den idén urartade ju! Började riva lite i bilen och besluta mig för att göra ett kaross lyft, börja skruva av allt, de mesta lossade och gick bra, förutom dom längstgåennde bultarna som sitter i värmekanalerna.. dom satt så in i heeeelvete, och de spela ingen roll hur mycket man värmde, så gick av 5 st på varje sida.. + att nån hade svetsat ihop plattan med karossen på några ställen.. Ringde sen 3 polare och vi lyfte av skiten och körde iväg den till morsan
Nog med text, nu kommer bilderna
Så såg den ut när ja köpte den, förutom takräcket som ja köpte av en kille här på forumet!
Gillar inredning väldigt mycket, och den är i väldigt bra skick!
Börjar plocka ner bilen i slutet av Oktober
Inredningen ur och man upptäcker att golvet inte är så jätte bra!
Karossen av och transporteras hem till morsans gård!
Denna synen fick en att tappa hoppet litegran faktiskt .. titta in de väldigt fräsha ramhuvet! Till salu om nån är sugen på de

Taaaaaaddaa, nyrenoverat.. hehe nee som ni ser så står den gamla åt sidan, insåg att de skulle bli allt för mycket jobb med ramhuvet+byta båda golvhalvorna och då ja inte har tillgång till svets där jag hålls så började jag leta efter en "ny"platta .. la ut en annons här och de var en kille i värmland som hade en helt ny renoverad och lackerad platta, årsmodell 66, vilket flyt! Åkte och köpte den pch sparade en jävla massa tid och fick den för ett pris som bara delarna hade kostat till den andra plattan så de va inte så mycket att tänka på! Den gamla plattan är till salu om nån är intresserad+ papper som är besiktad till 2014!
Börja montera ihop lite smått, drar wirar och lite smått ..
Bytte också bränslerör, de va ett jävla pill men de gick till slut.. sitter i samma fäste längst fram, sen sitter de fast med ståltråd och buntband resten av vägen..
Kom i kontakt med Björn från Degerfors och ja frågade om han kunde fixa min framvagn, och de var inga problem, så han kortade den 7 cm, och satte på sänksatser
Tack så mycket Björn! Ny lackad framvagn, styrsnäcka och nya dämpare:)
Växellådan fick sig lite ny färg också, nya damasker som ska vridas lite, och ny olja
Nya bromsrören skymtar också!
Kapa ur svärden lite, då ja kommer att köra med den sänkt 2 hack bak!
Och såhär ser de ut just nu, sänkspindlarna på plats, väntar på mina nya styrstag, nya dämpare runt om, bromsarna är monterade bak, dock inte på bilden.. så nu ska de börjas med karossen, ska byta värme kanaler och trösklarna!
lycka till