1

Funderar på att hänga i en 1600 i min -60 bubbla,,
passar 6v svänghjulet från en 1200 på 1600an och med 180mm tryckplatta?

Vill helst slippa fräsa ur splitcaselådan..

2

Nej.

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=15295

3

nähä.. då fräser ja vell då  ICQ/ag

4

Ta de lite lungt bara...Se till att du inte får nånn gnistbildning...lådan är i magnesium

5

slipa min förra helgen, ett vasst stift i miljonvarvaren så är det ganska snabbt fixat!

6

Är det samma med 1300 lådan i min 66:a?

Learning by experience is a great way to spend money...

7

Fattigmansporsche skrev:

Är det samma med 1300 lådan i min 66:a?

Ja!

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Ok! Bra att veta ICQ/ab det sparar många svordomar!

9

Den infon finns i tråden det hänvisas till ovan.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

Det var en bra tråd.. Insåg att jag måste kolla vad jag har för starmotor. Då bilen är en 66 som enligt utsago är konverterad till 12V  dock misstänker jag att dom matar 12 till en 6v startmotor.. Default/sad

11

Det brukar fungera länge med 6V start på 12V.

Ali G

12

Svwerker skrev:

Men inte om du byter till en 12V 1600:a....
-Annan startkrans - du byter till en 12V start och slår i en bussning för 50 spänn som ger rätt lagring i 6v vxl-lådan.

13

mettis skrev:
Svwerker skrev:

Men inte om du byter till en 12V 1600:a....
-Annan startkrans - du byter till en 12V start och slår i en bussning för 50 spänn som ger rätt lagring i 6v vxl-lådan.

Jo om det är en start från -67.  Default/lol

Ali G

14

Då jag har 66a istället för 67a så åker jag på att byta den. Och svarva ur lådan lite! Men det ordnar sig ICQ/ad