Man får hänga med i svängarna om man ska hinna följa den här projekt-tråden, vilket tempo! 
Blir kanon det där . 
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Ja han jobbar på som en liten iller! Snyggt jobbat grabben!
Du är kung.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Och jag håller med dom andra 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Bra jobbat grabben !! Ser fram emot fortsättningen, hur gör du med elsystemet ?
Grattis. Det är en skön känsla att veta att man är helt klar med rosten.
MKT bra jobbat!!
Så jäkla grymt jobbat! Kommer ju bli så jäkla tuff den här vagnen
Keep it Up.
Bra kämpat! Blir bra 
Måste instämma i kören, verkligen bra jobbat! Sann inspiration för att inget är omöjligt.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Bra jobbat snar färdig ju ! 

Jag ställer mig också i raden av gratulanter, bra jobbat 
564 2013-02-18 23:22:28 Senaste redigerad av Michos Miche (2013-02-18 23:25:24)
Vilken respons! Tack alla goa vänner, det värmer en liten pojkspoling som mig!
Rosten och plåten är väl för de flesta folkvagnsprojekt det största kapitlet, så med det avklarat är självförtroendet på topp
Anledningen till mitt tempo kan beskrivas kort: Inget fruntimmer eller övrigt liv, Hessisch närmar sig och jag har alltid velat åka folka med delad bakruta. Så nu jäklars ska det bli av.
Damer och sånt kan man få när man åker fräsig bil 
Franke: Elsystemet ska jag och Mackan samarbeta och knåpa ihop. Vi behöver varsitt och han har resurser och kunskap på elektronik. Själv är jag rätt okunnig, klarar väl av själva byggandet med lödning och så, men hur det ska kopplas, mäta spänningar och sånt där är jag rätt kass på. Så det blir sista kapitlet i bygget. Alltså ett nytt område att lära mig 
---------------
Idag hände väl inga stordåd, kom iväg sent till garaget pga mindre spisbrand hemma. Elekro Heliosen bestämde sig för att ta pension med en liten kortslutning. Som direkt följd fick affären besökas för inhandling av föda avsett för tillagning i miktovågsugn. Ytterligare ett tidshinder i mitt folkvagnsbygge.. 

Men jag började med en första grundning av mina lagningar och ryggläge igen. Man får vända och vrida karossen för att få färg överallt. Det är först när man får en gemensam färg som man ser vad som verkligen är bytt. Nästan allt i bärande väg i anslutning är bytt, med undantag för under baksoffan och delar där framvagnen ska skruvas.
Imorrn blir det slutgiltig kittning och mer färgspritz. Torsdag är det nog dags för den skånska kvalitetsfärgen. 
Bara för att jag gillar sammanfattningar och avslut så tänkte jag när det är helt färdigt med måleri och kitt till helgen göra ett inlägg med "före och efter-bilder".
See ya 
Bra jobbat! och fränt blir det!
X2
X3
X4
....osv
Sjukt duktig du är! Och tittar man lite i backspegeln så har du verkligen klivit upp högt på erfarenhetsstegen!!
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Snyggt! 
Dubbelhytt -59 http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 597#p54597
Husqvarna tråden http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 75#p136275
Mossboda Pickupen http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=18021
Scaben http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=21839
Återigen tack 

Till slut blev även min specialgrej färdig för framvagnen. Med spårskruv som utlovat. Inspirerat av Barndoor 50:an, annars hade det nog bara blivit de stjärnor som fanns till hands. Men efter lite letande så hittade jag fyra perfekta spårskruvar.
Älskar ditt arbeta! Hur orkar du hålla på så mycket?
Dela med dig av din hemlighet!
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Det står i inlägget ovan 
Operation målning med BT Kemifärg inledd!

Hänne ser man lagningen jag gjorde i höstas och målade då. Smälter in rätt bra. Det jag målat idag kommer att bli lika matt.

Sedan har jag klurat ut en enkel grej som kommer att göra bilen mer brutal. Men det avslöjar jag inte ännu 
Tack till VWHK för hjälp med gamla reg.papper! Nu har jag det gamla registreringsnumret och kan ansöka om ursprungskontroll. Wish me luck
Lite mer smågrejer hanns med ikväll, dock inget värt att notera.
See ya 
"Sedan har jag klurat ut en enkel grej som kommer att göra bilen mer brutal. Men det avslöjar jag inte ännu "
Ooh, tävling! Eeeh, låt tänka, ring i den redan piercade näsan?
Skämt åsido, detta blir jättebra
S
Strålande jobb! Den kommer att bli så bra! 
Till och med jag blir matt av att se hur bra det blir..

late,
in love,
and a little drunk..
Ooh, tävling! Eeeh, låt tänka, ring i den redan piercade näsan?
Den kommer jag tyvärr inte att använda, för jag har en komplett splitnäsa som ska på. Tack till Ratrod för den 
Citat: Sedan har jag klurat ut en enkel grej som kommer att göra bilen mer brutal. Men det avslöjar jag inte ännu
slut citat.
Intrument från Porsche med hållare i durk alu? 
Faran lurar bakom nästa krök