blir nästa steg EPS?
El-detaljering är roligt 
Faran lurar bakom nästa krök
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » MOTORGÅRDEN... & de som händer där...titta gärna in!
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
blir nästa steg EPS?
El-detaljering är roligt 
blir nästa steg EPS?
![]()
El-detaljering är roligt
Nä nu får de räcka ... åtminstone gör denna gång .....
Visst är de kul me lite knep å knåp.
Blev måttligt paff när ja va i garaget sist & de helt plötsligt ringde i bilen???
BilStereon tyckte att ja var i närheten & min lur låg på köksbordet 
så de va bara prata på mesans man mekade, har inte varit i andra änden men ljudet ut i högtalarna funkar klockrent! 
Och M koden följer du slaviskt som den termoskille du är
Kan erkänna att just denna ballat ur
Å de e ju de som e då kul att alla bilar strävar åt sitt håll...
Kunnde inte hålla mig i dag blev så fruktansvärt sugen ...
Så ja tog en liten sväng me Kerstin... den första buss ja ägt.
Hade den när vi körde cykeluppvisningar å turnerade land å rike runt för över 10 år senn.
Å så här såg de ut back in the days 

Bussen bakom e pekas ... Åkte till Röslidan...... ( ja de heter så )
inte nog me att byn hette lite udda, när vi kom fit visade de sig att
säljaren hade två bussar! Så vi köpte varsin besiktigad buss för 3000spänn!
de va tider de. 
Var å besökte en mycke trevlig forumanhängare häromdagen.
fick me mig den här hem , A-frame sätts på torrsionsröret me två sprintar.
Dvs de kan monteras på alla framvagnar på 2min.
Senn räknas bilen som efterfordon , Så me lgf skylt är de bara ut å åka utan chafför i bilen du drar! lagligt å hel skumt men smidigt när buggyn ska till isen eller man ska ut å släpa omkring bubblor utan motor/bromsar.
Har bokat bes precis innan påsk så nu ska de ökas me DHn !
Äntligen börjar kupén i DHn närma sig slutet..
Har satt mattan på ljulhusen & kantlist .
Höger dörr är på plats å injusterad men är helt tom,
så vet nån en bra guide me tips när man ska sätta i lister, rutor mm.
så tipsa gärna 

Senn var de dags för träslöjd igen....
Gjorde den sista hötalardistansen & dörrsidan i baksätet.
Ville ha högtalarna i sidorna bak dels för å slippa att barnen sparkar på dom,
men även för fördelen att om man öppnar bakdörren helt mot framdörren pekar båda 6x9
ut ur bilen åt samma håll , perfekt när man campar upp å vill sitta utanför å lyssna .
ville ge en hint till funsport kulturen ,
Många dekaler har minnen me sig å ja blev skitnöjd 
( har även gjort en extra dörrsida med svart skinn om man vill byta )
Slutligen bilder på dörrsidan, vet att de finns delade åsikter om detta ...
Superfränt!
Johan
Hur fränt som helst och alldeles lagom termos för mig
. Är ju som du säger bara att byta ut om man tröttnar. Var i dina trakter i söndags men han tyvärr inte med nåt besök. Men DH börjar verkligen se färdig ut snart. Ser kanon ut och ännu bättre när stötisarna kommer på.
När det gäller montering av ruta och lister i dörren tror jag att jag brukar göra så här:
1 vevmekanism
2 alulisten med clipsen
3 filtkanalen i dörrbågen förutom längst fram mot ventrutan
4 ställ dörrutan i botten på dörren i bakre listen
5 lirka i ventrutan och passa in den mot dörrutan i botten
6 skjutsa upp rutan och se att den löper lätt.
7 skruva åt skruvarna till ventrutan och sätt tillbaka sista biten av filtlisten
8 lirka dit inre skraplisten
9 sätt i dörrutan i vevmekanismen och dra fast
Superfränt!
Johan
Me tanke på att ja bott i bua hamn så måste ja ju lita på ditt goda omdöme 
folk från den trakten har ju god smak 
Hur fränt som helst och alldeles lagom termos för mig
. Är ju som du säger bara att byta ut om man tröttnar. Var i dina trakter i söndags men han tyvärr inte med nåt besök. Men DH börjar verkligen se färdig ut snart. Ser kanon ut och ännu bättre när stötisarna kommer på.
Ja har faktiskt bokad jungfru tur till din hemstad!
besiktning där i påskveckan ! får ja spansk flagg ställer ja den på din gård å går hem 
Kofångarna är under borrning & svetsning av onödiga hål, skall blästras & lackas nästa vecka.
När det gäller montering av ruta och lister i dörren tror jag att jag brukar göra så här:
Tack så mycke! var ju ett tag sen man rev i de sist, men lugnt å metodiskt så...
Var mest rädd för alulisten..men höll den med monteringstejp under tiden.
nu e de bara andra sidan 

Kanske är läge att muta besiktninggubbarna med tårta om dom ger dig spanska flaggan så jag får ha denna skönhet stående på gården några dagar
Stor skillnad när detaljer kommer på bilen som kontrast till den snygga lacken 
Blir ju galet bra detta!!! Är så sugen på att få börja montera tillbaka allt ja också 
ja nu är de riktigt roligt 
Började me C-låsen fram men fick de inte å lira...
efter att ha rivit ur låskista & dessikerat den upptäcktes att en liten retur fjäder saknades..
Den lilla rackarn på bilden, gjorde en ny å fick igång de.
Senn var de bara kapa up hål för motor & göra ett länkage,
fick även fram göra om & sätta staget me spel i då handtaget funkar så att de både låser å öppnar i samma stag - en vanlig bildörr är ju gjord då att ett stag öppnar & ett stag löser via en egen knapp & de är på de staget motorn är tänkt å sitta.
väldigt tajt å få in den mellan dörrsida & framrutan när den är nervevad.
nästa anhalt, ljuddämpning & dörrsida!
kära dagbok......
nu är hela dörren klädd med matta, använde en löjligt tjock modell,
Å de märktes otrolig skillnad när man knackar på dörren nu.
Dessutom monterades ny dörrlist, gissar att de lär bli bra mycke tystare nu.
Dörrsidorna fram är gamla & bär en hel del minnen.
Men såg anskrämliga ut, 10cm hade släppt runt nästan hela kanten, å dessutom töjt, sträckt, å vridit sig så ett tag kändes de hopplöst å ja var på väg å slänga dom.
Men med kärlek limm & många klädnypor så !
Tack föresten Micke för dom gamla svarta dörrsidorna, dom smälte till sina klips 

Nu e de bara andra dörren...
Senn klädsel...
Senn riva framvagn ....
senn kofångare, krok mm mm mm
Senn bes i mars 
Nu e de bara andra dörren... CHECK!
Senn klädsel...
Senn riva framvagn ....
senn kofångare, krok mm mm mm
Senn bes i mars 

gick ner en sväng i kväll å fick dit förardörren å när den ända hängde där blev de rutor, lister &
uppsmörjning & montering av låskista.
Så nu är bilen som man säger på husspråk "Vädertät" !!!!!
vilket skall firas med bubbelbad & kvällens nya top gear avsnitt.
i morrn blir de C lås & dörrsida.... senn skall bilen på pallbockar,
så då blir de sånt där grovmek som ni verkar gilla 
Ser bra ut som vanligt... bra jobbat Edström ! 

Sikket jobb, väldigt imponerade och inspirerande. Extremt snyggt jobb med mattan över hjulhuset, för en annan som inte är bekant med tillvägagängssättet för att få det så snyggt. Hur har du gjort?
Vad använde du för kantlist och vilken typ av mattan använde du för att få den så fint formbar över bussens vackra hjulhuskurvor?
Vad använde du för c-låsmotor?Hur långt har du kommit med övrig installation med c-lås..är nyfiken..vill också ha...! 
Varför ska du riva framvagnen?
Ser bra ut som vanligt... bra jobbat Edström !
tack, ja har ju varmt i garaget men de värmer inombords 
Sikket jobb, väldigt imponerade och inspirerande. Extremt snyggt jobb med mattan över hjulhuset, för en annan som inte är bekant med tillvägagängssättet för att få det så snyggt. Hur har du gjort?
Vad använde du för kantlist och vilken typ av mattan använde du för att få den så fint formbar över bussens vackra hjulhuskurvor?
ja i bland undrar man om nån läser, men tänker att e ju kul å sitta å plöjja andras trådar 
ang hjulhusen så är svaret lite tråkigt...
De är toktjock oformbar helt utan strech gjord för golv.
Först ljudämpmatta...
Senn testmonterades mattan mängder me gånger... alltid svårt å rätta till om man klippt för mycket. svårt att se på bilderna men mattan är skuren i tårtbitar på flera ställen.
började med att limma mattan längst ut mot skärmen där den är plan.
sen jobbade ja mig mot mitten. 
avslutade med kantband, finns på ex Biltema.
Å sitter orginal ex i dörrkarmarna. så dom smälte in fint.
Bandet slås på med gummiklubba över Stålkanten & mattan, därefter plattade ja till den med hammare - den har stål i sig å går att forma. 
Vad använde du för c-låsmotor?Hur långt har du kommit med övrig installation med c-lås..är nyfiken..vill också ha...!

Varför ska du riva framvagnen?
... nu e lunchen slut 
Stazifiltret på jobbet gör att jag inte kan se vad du skickat..
,men tack,kollar när jag kommer hem! 
Jacob skrev:Sikket jobb, väldigt imponerade och inspirerande. Extremt snyggt jobb med mattan över hjulhuset, för en annan som inte är bekant med tillvägagängssättet för att få det så snyggt. Hur har du gjort?
ja i bland undrar man om nån läser, men tänker att e ju kul å sitta å plöjja andras trådar
ang hjulhusen så är svaret lite tråkigt...
De är toktjock oformbar helt utan strech gjord för golv.Först ljudämpmatta...
Senn testmonterades mattan mängder me gånger... alltid svårt å rätta till om man klippt för mycket. svårt att se på bilderna men mattan är skuren i tårtbitar på flera ställen.
började med att limma mattan längst ut mot skärmen där den är plan.
sen jobbade ja mig mot mitten.
avslutade med kantband, finns på ex Biltema.
Å sitter orginal ex i dörrkarmarna. så dom smälte in fint.
Bandet slås på med gummiklubba över Stålkanten & mattan, därefter plattade ja till den med hammare - den har stål i sig å går att forma.
Tack!
vet inte om du syftade till att jag läst din tråd dåligt, isåfall ber jag om ursäkt, jag har läst mycket av den, men vågar inte lova att jag läst allt. Väldigt snyggt jobb. Förstår att det måste varit ytterst pilligt att få det så bra. Senast jag jobbade med en matta för liknande former så kunde jag inte få till de snygga snitten utan mattan ville gärna trassla upp sig. När jag såg ditt snygga resultat kunde jag inte låta bli att fråga. Nu känner jag mig mer upplyst! F ö djupt imponerade med c-låset! Vill-ha faktor 10/10 
Jacob - menade att de är kul me feedback för i bland undrar man om nån läser.
så de va bara positivt menat
såg din avatar å kom på att du ska ju bidra till DHn du me.... kommer du på me vad 
Frugan köpte en space wagon i helgen men de va bara ena nyckeln som hade fjärrstyrt clås..
Va B de har ja på båda till min DH 
För å retas me Pompejus när han sitter på jobbet kommer här en film till 
förardörren va den som va svårast å få till då den skall funka även baklänges.
Så när man vrider på nyckeln så skall C låset känna de & trigga motorerna & lås/låsa upp även resterande dörrar. å så va de ju en fler kablar som tog tid - har tagit bort alla kopplingar å lött alla kablar för å minimera glapp i framtiden.
Senn sitter även en dold öppna/låsa knapp på bilen så ja kan låsa in nycklarna i bilen när ja e i stan å kör Trial, så slipper ja tappa bort dom 
Jag tror poletten föll ner; kepsen?
Jag glömde tacka för detaljbilderna på mattinstallationen förresten!
Nu förstår jag hur du menade
Du ska bara veta vad jag tar inspiration från dig! Pysslar med min camper-bay då jag utlovat camping i sommar, och jag ligger lite lagom efter dig i arbetsgången så t.ex. installation av dörr-rutorna är mitt i prick att inspireras över, och inte minst mattan över hjulhusen! Jag fortsätter kika i din tråd med glädje!
Men va tusan...mobbing!
Jaja,skall snart åka hem och kolla,är fortfarande kvar på mekkväll på jobbet och byter spolarmotor på den gamle BMW`n...kände det var nödvändigt i det här vädret..tacka vet jag bussen,där händer inte sånt här tjafs... 
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » MOTORGÅRDEN... & de som händer där...titta gärna in!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.