1

En 64-66 någonting utan skyltbel. och en 68-70 ca. Den nyare luckan har "cabgälar" för den som vill bygga om till det fräna utseendet. På insidan sitter även regnplåten med rör. Både den äldre och den nyare luckan är rostfria. Färg: Grön på bägge.

Hämtas i Partille utanför Göteborg. Pris är helt öppet för diskussion. Typ en platta bärs eller något. Välkomna!

/Robert, 0708-240390

Mot Hessisch 2017!

2

Otydlig som vanligt och frågorna är många...  Vilken grön färg är det?  Som blåbärsrisgrönt? Har du ingen annan färg än grön? Hur gröna är dom? Vilken färg hade skyltbelysningen? Vilken lucka behöver byggas om till det fräna utseendet? Hur skulle det isåfall se ut i grönt....
Nej, jag tar en platta bärs istället. ICQ/ad

3

JockeB skrev:

Otydlig som vanligt och frågorna är många...  Vilken grön färg är det?  Som blåbärsrisgrönt? Har du ingen annan färg än grön? Hur gröna är dom? Vilken färg hade skyltbelysningen? Vilken lucka behöver byggas om till det fräna utseendet? Hur skulle det isåfall se ut i grönt....
Nej, jag tar en platta bärs istället. ICQ/ad

Default/lol

West Coast Volks attitude is everything

4

Default/lol

5

Sluta spamma min tråd era neeedriga! Jag blir faktiskt ARG. Grön i ansiktet, nästan. ICQ/am

Mot Hessisch 2017!

6

Robert K skrev:

Sluta spamma min tråd era neeedriga! Jag blir faktiskt ARG. Grön i ansiktet, nästan. ICQ/am

Default/lol  Default/lol  Default/lol

7 Senaste redigerad av 56oval (2011-03-04 22:52:32)

Fuckers!!!lägg ner.Vill ni ha rätt färg lacka om!!!omfg!!!!!
Pris på tidig lucka?maila mig om det är en cab lucka

8

56oval skrev:

Fuckers!!!lägg ner.Vill ni ha rätt färg lacka om!!!omfg!!!!!
Pris på tidig lucka?maila mig om det är en cab lucka

Default/hmm

9

Har säljaren nånsin påstått att den tidiga luckan är en cablucka?

Läs annonsen igen...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Tack till 25hpman för tydliggörandet. Alla som känner Jocke B vet att han är en riktig uppviglare!  ICQ/ag 56oval bör som nämnts läsa annonsen en gång till, kanske till och med mellan raderna... Fuckers hör hemma på helt andra fora (Teknik-Pata!).

Den tidiga luckan som saknar näsa är nu uppe i 1 1/2 platta mellanöl (eller lock, som vi säger här i GBG). Välkommen återigen att bjuda!

Mot Hessisch 2017!

11

200 kr/st? Kom o köp, nu är de mest i vägen.  ICQ/ad

Mot Hessisch 2017!

12

iofs säger du att den nyare luckan har "cabgälar" och mig veterligt är dom inte alls lik cabbens. kan ju feltolkas tänkte jag.  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

13

Kan de vara så att Robert avser lucka med följande gälar:

http://user.tninet.se/~xnf969f/minabilar/min67/baklucka1.jpg

Bilden föreställer min 67:a cab look-a-like-lucka med luftintag från en 70-71:a lucka.

Klockrent luftintag med exakt samma form, storlek och placering som en 67:a one year only cab-lucka.
Inte helt korrekt utseende för tidigare årsmodeller om man skall vara lite messerschmitt. Dock tillräckligt bra för att vid en snabb blick kunna lura de flesta...

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

14

Tack Peter S! Spot on.  ICQ/ab

Mot Hessisch 2017!