Vet någon om biltemas bromstrummeavdragare kan användas bak på en splitbuss?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … re-191139/
Är lite tveksam eftersom centrum sticker ut så mycket.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Avdragare för bromstrumma
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vet någon om biltemas bromstrummeavdragare kan användas bak på en splitbuss?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … re-191139/
Är lite tveksam eftersom centrum sticker ut så mycket.
Det är nog bara originalavdragaren för VW-trummor som passar..
Hade du bott närmare skulle du gärna fått låna min 3 armade smidda sak.. den drar loss fastrostade stridsvagnar
.. tror jag
.. borde finnas någon i din närhet som har.. I min ungdom
skulle jag lossa baktrumman på min duett.satt som fn.. när den lossade flög den långt..
. Nå knallade in på närmaste mack ,och fick låna en dylik, för lite fikabröd.. över kvällen.. kanske finns någon gammal snäll mekaniker kvar där du bor.. 
Jag har använt biltemas avdragare på min 1303a, har funkat bra. Den e borrad för dom flesta bultmönstrena. Tror faktisk den har stora bultmönstret med. Det ända som inte funkat va 4/100, fick slipa lite i hålen då det blev lite för tajt. Funkar bra som pallbock oxå 
jag har använt biltema på bubblan med stora fembult i alla fall, men man får ha lite längre bultar för att det ska gå då centrumet sticker ut aningen för långt. typ en cm längre bult än original eller så..
Lösningen kanske kan vara biltemas avdragare samt långa bultar. Ska nog skaffa något att värma med oxå.
Denna har jag. Vi har den med när vi ska flytta skogsvrak och allt har kommit hem kan jag säga. Värme är ju bra men behövs oftast inte. Du kan säkert använda biltemas också. Dra bara lite i taget och knacka hela tiden runt trumman så kommer det ska du se.
Den såg ju trevlig ut. Finns den någon annanstans än vergtygsboden?
Jag kör med Biltema's avdragare, bara med långa pinbultar och muttrar, funkar finfint den!
Kommer köpa biltemas avdragare och köpa en gängad stång eller långa bultar.
ja bara gängan e rätt i bultarna...
verktygsbodens e en kopia på den jag har.. och de e riktigt bra skit!! 
Original plattan med en kraftig 2klo avdragare är nog det bästa, men det går säkert i använda diverse.
ja bara gängan e rätt i bultarna...
![]()
verktygsbodens e en kopia på den jag har.. och de e riktigt bra skit!!
Visst är det M12 med 1.5 stigning på gängorna.
Denna har jag. Vi har den med när vi ska flytta skogsvrak och allt har kommit hem kan jag säga. Värme är ju bra men behövs oftast inte. Du kan säkert använda biltemas också. Dra bara lite i taget och knacka hela tiden runt trumman så kommer det ska du se.
Den såg ju trevlig ut. Finns den någon annanstans än vergtygsboden?
Ovanstående är en kopia av en Kukko avdragare. Originalet hade jag tur att hitta för en femtiolapp på en loppmarknad, men jag tror att den finns att köpa ny. Nackdelen är att den kostar 3000 spänn......
michaelth skrev:ja bara gängan e rätt i bultarna...
![]()
verktygsbodens e en kopia på den jag har.. och de e riktigt bra skit!!Visst är det M12 med 1.5 stigning på gängorna.
Ja,på äldre 5-bultstrummor. Dom nyare 4-bult har M14.
Köpte m12 idag men det verkar vara m14 på min buss. Är det någon som vet om det är 1.5 i stigning på bussarna?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Avdragare för bromstrumma
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.