Mmm,lilla julafton minsann,ser trevligt ut.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Dubbelhytt -67.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Mmm,lilla julafton minsann,ser trevligt ut.. 
Sådärja!
Topparna ihopplockade å ventilfjädrarna shimmade till rätt höjd.

"6-armad ljusstake"..

Vilken idée jag vet hur min adventsljusstake kommer se ut i december månad
Tack 
tja en sådan ljusstake vill varje husmor ha på finbordet
lite lagom olje drypande..
jamen då e det "bara" att sätta ihopa maskinen då.....
Lite kvällspyssel ute vid sommarstugan... 

Nåt smått som är på gång i alla fall...

Lite kvällspyssel ute vid sommarstugan...
Var hör dessa bromsok till för bil? Original..
Porsche 944 pre-85.
Sakta men säkert...
Köpte hem lite grön plåt när en kollega hade lite plåt som blev övers.

Sen har jag jobbat lite mer med motorn under december.
Oljepumpens pickuprör satt lite löst så den fick ryckas loss och limmas igen med epoxy.

Idag kom jag sen äntligen mej för å montera ihop blocket.

Mumsigt...
Bara en liten fråga angående bakvagnen.. har du kortat in torrisionen, eller passade det i bredd med stål 944 sving armarna..
e ju i porsche bakvagns tagen.. iofs i min bay.
Har du möjligen cad filen för porsche svingarmarna.. och i sådant fall passar dom till mina -88 alu svingor. eller e hålbilden annorlunda??
kan jag kanske få filerna??
sen en fråga till enkolvs oken fram.. e det för att kunna montera 15 tummar.. fanns dom bara tom -85?eller längre?
mvh Michael
Torsionsröret är original längd. Jag har pre-85 stål svingarmar som i princip är identiska med 1303S svingarmar förutom lagerhus och nav. För att få dom å passa så har jag monterat mina på insidan av svärden med 20mm adapter i mellan. Skulle ju också gå att korta torsionsrören 30mm per sida men det ville jag inte börja med. Eller också montera armarna 30mm längre ut och söka längre drivaxlar.
Men dethär valet funkar bra för mej. Nu funkar det utmärkt med 8x16 bak med ET23. 
Encylinderoken blev det mer eller mindre automatiskt pga. att dom först och främst är bolt-on på dom delar jag har samt att dom är förmånliga jämfört med Mumbojumbominibrembo eller vad dom nu heter....
Och dom räcker säkert till för å få bussen å stanna ändå.. 
Alu-svingarmarna har andra fästmönster så dom funkar inte med mina bitar.
Okey tack för din förklaring.. får väl såga till ett par egna svärd. och kapa torrisionen.. jag e inte rädd att kapa..
jag har ju stål ok till bakvagnen blir väl att handla till fram oxå.. har ju inte grejerna för blinget.. har oxå förstått att stål grejerna e tillräckliga!
Ett stiligt bygge du gör!! skall bli en vw crew cab för mig oxå vad det lider.. 
Sådärja! Nu var dom äntligen hemma i eget garage då! Tog ett halv år att få hem men får väl vara nöjd med att dom ändå kom... 

Ett par sånahär för 70€ inkl. frakt var ju inte fyskam....:)

Var får man tag i dem? 
Det var Aircooled.fi (finsk importör) som hade gjort en provorder från nån underleverantör och dom var inte nöjda med finishen. Finns nåra små saker som behöver filas för att få dom perfekta så dom sålde ut 20st billigt till Gör-det-självare som kan fixa dom själva. 
Nu har jag snickrat klart, så nästa steg är att börja forma plåten på jiggen. 

Jo, jiggen är delbar och går att vända så man kan använda den till båda sidor....;)
Snyggt..och funktionellt!Bra jobbat!! 
Oj detta blir spännande att följa 
Väntar med spänning på mera ! 
Börjat leka lite med plåt nu... 

För ett par veckor sen var jag å hälsade på Nilsson för att rita av framgolvprofiler. Visade sej att han hade lite överloppsplåt från reparationsplåtar som han inte behövde. Blev således så att jag tänkte reparera reparationsplåtarna och använda hela bitarna till DH:n... 

Börjat se ut såhär nu till å börja med efter grovbearbetning. Blir nog bra bara jag lägger lite mer tid på dom... 

Jäklar... bra gjort ! Plåtkonstnär ! 

Hmm... Kanske man ska sälja hela alltihop....
Lite mycke nu. Ska ha färdigställt bastu/gäststuga vid sommarstugan i vår/sommar + en massa annat som har högre prio... Sen fått ett intressant anbud på denna... 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Dubbelhytt -67.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.