Har ägnat senaste veckan åt att försöka få i-balkar, tophats, golv, b-stolpar, c-stolpar och bakskärmar att passa ihop.....
Vilket inte var det lättaste, har kapat i nästan allt för att få det att passa någorlunda.....har nog lyft i och ur golvet 20-30 gånger innan jag blev "nöjd", passar fortfarande inte men nu har jag konstaterat att golvet troligen är för kort så får förlänga plåten som kommer ner från "hatthyllan"

Var "tvungen" att provmontera sofforna då b-stolparna vart för brett iser så ville veta om jag satt ihop golvet fel i mitten eller om gerson gjort urtagen för små för stolparna.
Det visade sig att sofforna passade perfekt (enligt vad jag tror dom ska sitta), så fick kapa upp hålen för b-stolparna i golvet.

Provade även att monterar lastrumsdörrarna på båda sidorn, här fick jag dels kapa i ovankant på c-stolpen samt borra lös plåten som håller fast mutterstyckena till dörrarna då dessa satt på fel ställe.
Allt detta är med detaljer som sitter fast med svetstänger eller clecos... men nu har jag iaf en aning om hur jag ska svetsa sakerna, så nu hoppas jag på att kunna börja svetsa golvet i veckan 
Kan väl kommentera kvaliteten på den gröna plåten lite också, hittils har jag inte monterat någon del som inte krävt både kap och svets. Sen vet jag inte om det beror på mig,bussen eller kvaliteten ska väl sägas
Nytt mob nr...