1

Någon som vet något om denna leverantör? Märket sitter på min högtakare -72:a (bild på denna längre ned). Monterade de enbart taket eller även inredningen? All info välkommen, kanske kan du tipsa om någon som har en VW med likadant märke!

Postade bilden av märket på Boxerville's Facebook, där fick jag tipset att kolla upp Campus Boats. Har mailat dessa och väntar på svar om de har något med varandra att göra.

http://forumbilder.se/CDC15/snv35657.JPG
http://forumbilder.se/CDC15/img-0910-1.JPG

2 Senaste redigerad av 25hpman (2013-02-12 22:08:46)

Åh, en skidbacke! Jag har också en på en 77:a.

Hur ser din inredning ut då?

http://boxerville.se/forum/search.php?s … 1237911004

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Japp, rena rama skicrossen.. Default/smile Min inredning är obefintlig. Någon tidigare ägare har ryckt ut allt och det är enbart en RnR-soffa i just nu. Planen är att renovera upp den från grunden och bygga en fin inredning.

Vad försöker du länka till 25hpman? Den fungerar inte för mig..

4

Sök själv då på "camper" bland Projekt, mej som författare.

5

Aah! Den där kommer jag ihåg. Suktade över annonsen när den låg ute. Läst tråden tidigare men glömt bort taket, som ju är exakt likt. Båtinredningen gick ju iofs även den på samma linje att det skulle vara en båttillverkare som gjort taket. Men det var alltså en äldre herre (privatperson) som gjort din?

6

Fick svar idag från Bavaria (som tillverkar/saluför Campus Boats). Tyvärr finns det inget samband, även om han tyckte det var ett intressant spår, jag skulle fortsätta söka på Orust sa han.

7

Vad jag kunde få fram så var det en äldre snickare på Storebro Båtvarv som ska ha snickrat inredning på fritiden. Han ska ha utrustat 3-4 vw-bussar o någon LT. Men jag ringde runt lite till gamla anställda, o det skulle tydligen varit en herre med italienskt påbrå.

Min plan är att skaffa en buss i gott skick för att sen flytta tak o inredning till. Men du kanske vill sälja din?  ICQ/ae
Kan kanske fixa med nåt fördelaktigt byte?

8

Alright, ja svårt att säga om min var någon av dessa som han byggde. Ska begära ut ett ägarregister på bussen och försöka kontakta de gamla ägarna, kanske kan man få någon ledtråd.

Mja, oavsett hur "fult" taket är (hade varit så mkt snyggare med lite rundare hörn) så passar det mina behov perfekt. Är ute efter en buss jag kan köra länge på säsongen och behålla värmen, annars hade gärna haft en Westy. Sen är man ju en reslig person så höjden behövs! Default/smile Rostmässigt så är min rätt ok, men kommer ändå behöva en del jobb.

9

Är dit tak isolerat med skiva invändigt?

10

Har inte börjat riva ur det som sitter där men jag tror att det sitter någon typ av frigolitskiva mot taket och sedan fuskvinyl utanpå.

11

Jaha. I min sitter det nån skiva med glasfiberväv (typ väggväv) som är vitmålad.

Har du inte lite bilder på din inuti?

12

Ok, tyvärr är jag inte på samma ort som bussen just nu. Framåt våren så tänkte jag dra igång en projekttråd så då blir det mer bilder. Invändigt just nu sitter det en blå filtmatta upp till fönstren. Sen i taket sitter det isolering och någon typ av vit fuskvinyl. I möbelväg finns det enbart en Rock N' Roll-soffa och en utdragbar träskiva för överslafen med en tunn madrass. Dock fick jag med ett jalusifönster (?) i bra skick som blir kanon att sätta in.