Har en 1500 låda typ 1 på gång hur mycket jobb är det att sätta i den i en 58 typ 1 är det likadana lådor 67-70? tacksam för svar
Har en 1500 låda typ 1 på gång hur mycket jobb är det att sätta i den i en 58 typ 1 är det likadana lådor 67-70? tacksam för svar
Spårvidden är ju bredare på lådorna från 67-70,men dom ska passa om du använder en noskon/hockeyklubba från typ2 61-67.
ok vet du hur mycket spårvidden öker vad behöver byggas om?
Drivaxlar från tidigare lådor passar.
Ali G
ok passar de från en 59 typ 1 har en sådan låda liggandes
Man ska nog in på 60-talet för att få rätt drivaxelrör vill jag minnas, själva axeln passar. Jag är lite osäker på exakt årsmodell.
Ali G
7 2013-02-12 21:51:31 Senaste redigerad av johan_l (2013-02-12 21:52:07)
Jag har hört att de passar men har ingen egen erfarenhet, men man får ju "sabba" splitcaselådan tyvärr... en vanlig tunnellåda är bara flytta över axlarna på utan att splitta lådan iallafall. Är lådan skit, kör på... Annars är det lite synd, är själv på jakt efter en ok splitcaselåda...
Att tänka på är att axlar, halvmånar och diffdrev är toleransmatchade till varandra, verkar inte bekymra så många men nån ska de säkert slå åt fel håll för. Diffarna tror jag inte är lika i splitcase och tunnellådor???
Och att bromssköldar och axelrör inte passar rakt av mellan alla årsmodeller, men 58 ska ha nya bromsar, så det lär funka...
Är gamla lådan slut är det ju bara att demontera och jämföra!
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)